Reklama
stats

Fiat Ducato 2021 2.2 MultiJet3 – pierwsza jazda testowa

Fiat Ducato 2021 2.2 MultiJet3 – pierwsza jazda testowa
Podgrzewana przednia szyba to przydatna w naszym klimacie opcja. Obok znajduje się wyłącznik asystenta pasa ruchu.

W trakcie prezentacji podkreślano też, że nowa gama jednostek napędowych ma być o 7% oszczędniejsza niż wcześniej stosowane silniki 2.3 od Iveco.

Warto też podkreślić, że ze 140-konnym turbodieslem dobrze współpracowała 6-biegowa manualna skrzynia. Ani razu nie przyhaczyła – nawet podczas szybszej redukcji dźwignia precyzyjnie załączała poszczególne przełożenia.

Reklama

Układ kierowniczy Fiata Ducato MY2021 otrzymał w ramach modernizacji elektryczne wspomaganie, dzięki czemu ilość siły potrzebnej do manewrowania autem nawet w miejscu jest minimalna. Nowe wcielenie Dukata dobrze też wypadło na szybciej pokonywanych zakrętach.

Wprowadzony w serii 7 asystent pasa ruchu (LDWS) dotychczas ostrzegał dźwiękowo i wizualnie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Teraz Ducato MY2021 poprzez elektryczne wspomaganie potrafi sam skorygować tor jazdy i utrzymać samochód na pasie ruchu (ponownie zachęcam do obejrzenia załączonego filmu).

Elektryczny hamulec postojowy zastosowany w Ducato „trzyma” mocno i nie dezaktywuje się automatycznie, kiedy będziemy chcieli ruszyć już po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzęgła.

Podsumowanie

Najnowsze wcielenie dostawczego Fiata Ducato to wypadkowa dwóch epok. Znana od 2006 roku konstrukcja dalej oferuje mało przestrzeni w kabinie a i jakość wykończenia wnętrza pozostała bez większych zmian.

Z drugiej strony nowy silnik MultiJet3 wraz z 6-biegową manualną przekładnią pracuje ciszej i ma być wyraźnie oszczędniejszy. Czy jednak lżejsza o 15 kilogramów jednostka napędowa wraz z całą armią systemów asystujących kierowcy wystarczy, aby odzyskać na polskim rynku pozycję lidera sprzedaży samochodów dostawczych?

Na pewno ważnym czynnikiem będzie cena. Co prawda zamówienia na nowego Ducato można składać u polskich dealerów już od końca maja, lecz do dzisiaj nie opublikowano żadnego cennika na oficjalnej stronie internetowej Fiat Professional. Na pewno będzie nieco drożej niż dotychczas, ale ostatnio ważna jest też dostępność i czas oczekiwania na zamówionego dostawczaka.

Być może nie będzie z tym problemu, bo już od kwietnia produkcję rozpoczyna fabryka w Gliwicach, gdzie poza Citroenem Jumperem, Peugeotem Boxerem oraz Oplem Movano ma być produkowany też Fiat Ducato.

Podziel się: