Reklama
stats

Fiat Ducato 2021 2.2 MultiJet3 – pierwsza jazda testowa

Fiat Ducato 2021 2.2 MultiJet3 – pierwsza jazda testowa

Dopuszczalna masa całkowita rodziny Ducato serii 8 także się nie zmienia i wynosi w zależności od wersji od 2800 do 4250 kg.

Zobacz też: Test z Czytelnikiem: Renault Master 2.3 dCi 165 (wideo, zdjęcia)

Reklama

Boczne przesuwne drzwi Ducato mają wymiary 1250 mm x 1755 mm. Dla przykładu Renault master oferuje lepsze parametry -1270 mm x1780 mm.

Przykładowo testowa „blaszka” z rozstawem osi 3450 mm oferuje kubaturę paki na poziomie 11,5 m3.

Maksymalna długość ładowni to 3120 mm a wysokość dochodzi do 1932 mm. Szerokość furgonu L2H2 to 1870 mm, a nadkola tylnej osi ograniczają ten parametr do 1422 mm.

Bez zmian pozostała także wysokość progu załadunku i w przypadku blaszki L2H2 to 535 mm (bez obciążenia).

Taka sama jest też szerokość i wysokość bocznych przesuwnych drzwi – odpowiednio 1250 mm i 1755 mm.

W trakcie jazd testowych na pace Dukata znajdowało się obciążenie w postaci worka z około 500-kilogramowym ładunkiem żwiru. Zawieszenie w takich warunkach dobrze wybierało mniejsze czy większe nierówności.

Także przy wyższych prędkościach furgon Fiata prowadził się stabilnie a w przypadku bocznych podmuchów wiatru kierowcy mogą liczyć na udoskonalony system ESC z funkcją Cross Wind Assist.

Nowy turbodiesel 2.2 MultiJet3 – 2184 ccm i 4 warianty mocy

Nowe silniki o pojemności 2184 ccm dostępne są w wariantach 120 KM, 140 KM, 160 KM oraz 180 KM i mają być o 15 kilogramów lżejsze od dotychczas stosowanych jednostek Iveco.

Największą i chyba najważniejszą nowością jest debiutująca w Fiacie Ducato 2021 gama jednostek napędowych opartych na 4-cylindrowym rzędowym wysokoprężnym silniku o pojemności 2184 ccm (średnica i skok cylindra 83,8 mmx 99 mm).

Motor z napędem rozrządu na pasku zębatym waży o 15 kilogramów mniej niż silniki 2.3 od Iveco, co przedkładać się ma na odpowiednio większą ładowność.

W trakcie rozmów z włoskim inżynierem odpowiedzialnym właśnie za jednostki napędowe uzyskałem potwierdzenie, że bazą dla nowych silników w Ducato serii 8 była już stosowana w osobowych modelach, w tym w Jeepie Cherokee 2.2.

Produkowany w jednej fabryce silnik został jednak mocno przebudowany i dostosowany do wymagań stawianych lekkim pojazdom użytkowym.

Wprowadzono inną turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek, zmienione wałki rozrządu oraz stalowe a nie aluminiowe tłoki.

Testowy furgon L2H2 napędzany był 140-konnym wariantem silnika oznaczonego teraz jako MultiJet3. Maksymalny moment obrotowy wersji z 6-biegową manualną skrzynią dochodzi do 350 Nm i jest dostępny w zakresie od 1400 do 2500 obr./min.

Zobacz też: Test: Ford Transit L5 – na międzynarodówkę (wideo, zdjęcia)

Jeżeli jednak zdecydowalibyśmy się na 9-stopniowy „automat”, to uzyskamy dodatkowe 30 niutonometrów dostępnych od 1400 do 2250 obr./min.

W trakcie jazd testowych dało się zauważyć, że w kabinie Fiata Ducato 2021 jest ciszej. Nie wiem na ile to kwestia lepszego wygłuszenia, a na ile charakterystyka pracy jednostki napędowej.

Podziel się: