Reklama

Renault Master najlepiej sprzedającym się dostawczakiem w 2020 roku

Renault Master najlepiej sprzedającym się dostawczakiem w 2020 roku

W 2020 roku liderem sprzedaży aut dostawczych w Polsce zostało Renault a model Master to najczęściej wybierany model do 3,5 tony DMC.

COVID-19, lockdown, a potem normy emisji spalin – to tylko część problemów, z którymi musieli mierzyć się importerzy oraz dealerzy mający w swojej ofercie samochody dostawcze.

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego opublikował najnowsze dane dotyczące lekkich samochodów użytkowych do 3,5 tony DMC.

W całym 2020 roku zarejestrowano 59 649 egzemplarzy nowych pojazdów dostawczych, a to wynik o 14,6% gorszy niż w 2019 roku (-10 223 szt.).

Zobacz też: Test z Czytelnikiem: Renault Master 2.3 dCi 165 (wideo, zdjęcia)

Motorem sprzedaży dostawczych pojazdów marki Renault jest bezsprzecznie Master – model ten przeszedł w 2019 roku większy facelifting.

Liderem polskiego rynku w minionym roku zostało Renault – klienci tej francuskiej marki zarejestrowali w naszym kraju 8926 sztuk pojazdów i jest to wynik o 9,7% gorszy niż w 2019 roku.

Na kolejnym miejscu TOP 10 został w rankingu poszczególnych marek została marka Fiat – przez cały 2020 rok dealerzy wydali 8019 pojazdów, co jest wynikiem aż o 32,7% niższym licząc rok do roku.

Na trzecim miejscu znalazł się Ford. Wynik 7910 sztuk pozwala stwierdzić, że producent całej rodziny Transitów oraz pick-upa Rangera zaczyna stąpać po piętach marce Fiat Professional, która kiedyś przez lata była liderem polskiego rynku aut dostawczych.

W przypadku Forda 2020 rok przyniósł spadek zarejestrowanych pojazdów z homologacją N1 o 6,2% (-526 szt.).

Zobacz też: Test: Ford Transit L5 – na międzynarodówkę (wideo, zdjęcia)

Na kolejnych pozycjach znalazł się Mercedes-Benz – polscy klienci zarejestrowali 7158 egzemplarzy lekkich samochodów użytkowych spod znaku trójramiennej gwiazdy – to o 8,8% więcej niż w 2019 roku (+577 szt.).

Co ciekawe, Mercedes-Benz Vans to jedna z dwóch marek, które w minionym roku zanotowały lepsze wyniki w porównaniu z 2019 rokiem.

Poza podium znalazł się Volkswagen (5567 szt.; -23,4%), Peugeot (4492 szt.; -21,7%), Iveco (4290 szt.; -18,1%).

Na 8. miejscu znalazła się Toyota, która zyskała rok do roku aż 60,7% klientów więcej z wynikiem 3034 sztuk. Ostatnie miejsca TOP 10 przypadł marce Citroen (2803 szt.; -28,4%) oraz Opel (2802 szt.; -26,2%).

Zobacz też: Samochody dostawcze w Polsce – jakie nowości w 2021 roku?

Jednak to nie zawsze cena zakupu czyni cuda 😉 Sprinter ciągnął sprzedaż dostawczych modeli Mercedesa w Polsce.

W przypadku najczęściej rejestrowanych modeli wśród samochodów dostawczych do 3,5 tony DMC znalazło się Renault Master (7452 szt.; – 4,6%), które – podobnie jak w 2019 roku – wyprzedziło Fiata Ducato (6134 szt.; +1,9%).

Trzecią lokatę na podium wywalczył Mercedes Sprinter. Wynik 5192 egzemplarzy to aż wzrost o 13,1% w porównaniu do 2019 roku i jest to rekordowy przyrost wśród modelowego TOP 10.

Na kolejnych pozycjach znalazło się Iveco (4289 szt.; -18,1%), przed Fordem Transitem (3078 szt.; -8%), Peugeotem Boxerem (2884 szt.; -12,1%), VW Crafterem (2288 szt.; -33,7%), Fordem Transitem Custom (1777 szt.; -7,8%), Citroenem Jumperem (1563 szt.; -24,7%) oraz Volkswagenem Transporterem (1541 szt.; -19,1%).

Źródło zdjęć: Renault, Moto-Wektor, Mercedes-Benz

Komentarze