Elektryczne Fordy E-Transity zasilą flotę GLS Poland. Pierwsze 21 furgonów już odebrano a dostawa do końca 2022 roku dotyczy łącznie 100 aut.

Jedna z największych firm kurierskich operujących na naszym rynku odebrała niedawno pierwsze 21 sztuk bezemisyjnych Fordów E-Transitów, lecz całkowite zamówienie dotyczy łącznie 100 furgonów w białym kolorze.
Warto też dodać, że kontrakt obsługuje jednej z największych dealerów Forda w Polsce, czyli Grupa Bemo Motors z Poznania. Wszystkie „blaszki” napędzać będzie 184-konny elektryczny silnik czerpiący energię z akumulatora trakcyjnego o pojemności użytkowej 67 kWh. Zasięg? GLS Poland wspomina, że liczy na prawie 260 kilometrów.
Furgony z serii 350, a więc z 3,5-tonowym DMC, występować będą w wariantach nadwozia L3H3 oraz L4H3.
– To kolejny krok do elektryfikacji naszej floty i działanie zgodne z naszym programem Climate Protect. Naszą ambicją jest osiągnięcie w 2045 roku całkowitej zeroemisyjności, dlatego realizujemy wiele działań, które do tego prowadzą. Jako jeden z największych operatorów logistycznych na polskim rynku mamy świadomość, że rewolucja musi dokonać się przede wszystkim w transporcie, a kluczowa jest redukcja liczby samochodów spalinowych. Chcemy, by wszystkie nowe E-Transity wyjechały w trasę jeszcze w tym roku. W planach mamy również zwiększenie przy naszych filiach liczby ładowarek elektrycznych – powiedziała Justyna Glaza, environmental manager GLS Poland.

W standardzie każdy E-Transit posiada 12-calowy dotykowy ekran czy automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania przód/tył czy zestaw 4 kamer przekazujących na ekran centralny widok obejmujący 360° wokół pojazdu, co na pewno przyda się nie tylko na typowo miejskich rejonach.
Do tego w elektrycznych Transitach znalazł się system zapobiegania kolizjom (Collision Mitigation System) z funkcją automatycznego hamowania (Active Braking) czy układ ostrzegający przed niezamierzonym zjechaniem z wybranego pasa ruchu.
Sądząc po opublikowanych w oficjalnym komunikacie zdjęciach, zamówione przez GLS Poland furgony posiadają zabezpieczone przed uszkodzeniem nadkola, ściany i podłogi ładowni.
Źródło zdjęć: Ford