Ford E-Transit ma 269 KM i do 350 km zasięgu – na rynku od 2022 roku

Ford E-Transit ma 269 KM i do 350 km zasięgu – na rynku od 2022 roku

Elektryczny Ford E-Transit ma 269 KM i do 350 km zasięgu dla furgonu L2H2. W Europie pojawić się ma od wiosny 2022 roku.

Centralnie umieszczona klapka pod błękitnym owalem skrywa gniazdo służące do doładowywania baterii E-Transita.

W czwartek 12 listopada podczas internetowej prezentacji Ford zaprezentował szczegółowe dane dotyczące w pełni bezemisyjnego modelu E-Transit.

Samochód, tak jak i inne spalinowe wersje, montowany ma być w tureckiej fabryce w Koceli, a elektryczny silnik o mocy 198kW/269 KM pochodzić ma z Ameryki Północnej i – jak dobrze zrozumiałem – bateria produkowana będzie w Polsce.

A skoro mowa o baterii, to ma ma ona pojemność 67 kWh i wystarczyć powinna na przejechanie do 350 kilometrów (dane dla wersji furgon L2H2; cykl WLTP).

Zobacz też: Elektryczne Mercedesy eSprinter i eVito wchodzą na polski rynek

Elektryczny E-Transit może służyć jako mobilne źródło prądu, dostarczające do 2,3 kW mocy zasilającej narzędzia i inny sprzęt na miejscu pracy, czy podczas jazdy.

Maksymalny moment obrotowy dochodzić ma do 430 Nm, a napęd przekazywany ma być na tylną oś, a zestaw baterii znajduje się pod podwoziem auta, dzięki czemu wersje van mają takie same kubatury ładowni, jak odmiany z Dieslami pod maską.

E‑Transit oferuje zarówno możliwość ładowania prądem zmiennym, jak i prądem stałym. Ładowarka pokładowa E‑Transita o mocy 11,3 kW jest w stanie dostarczyć 100% energii w czasie do nieco ponad 8 godzin.

Natomiast dzięki szybkiej ładowarce prądu stałego mocy do 115 kW, akumulator E‑Transita można doładować w zakresie od 15 do 80 procent w około 34 minuty.

Zobacz też: Ford Transit Custom Trail – pierwsza jazda (wideo, zdjęcia)

Duży, 12-calowy ekran dotykowy systemu SYNC 4 ze sterowaniem głosowym, a pod nim pokrętło do obsługi skrzyni biegów – tym wyróżniać się ma E-Transit.

Na wyposażeniu elektrycznego Transita znajdzie się m.in. multimedialny system SYNC 4 z 12-calowym ekranem, czy zestaw 4 kamer gwarantujący widoczność 360 stopni dookoła pojazdu.

Ford E-Transit ma być dostępny w trzech wersjach tonażowych: 3,5, 3,9 oraz 4,25 tony. Bezemisyjny dostawczak Forda ma być produkowany w 25 wariantach, w tym jako furgony, podwozia pod zabudowę czy minibusy.

W przypadku furgonów ładowność ma wynosić do 1616 kg, a niezabudowane podwozie oferować ma do 1967 kg. Ford E‑Transit pojawi się na rynku wiosną 2022 roku.

Źródło zdjęć: Ford

Podziel się: