Oferujący ponad dwukrotnie większy zasięg niż dotychczas Mercedes-Benz eSprinter pojawi się w produkcji od drugiej połowy 2023 roku.
Udoskonalona wersja Mercedesa eSprintera będzie dostępna w trzech wersjach akumulatorów. Niemiecki producent zapowiada, że zasięg powinien być też dwukrotnie większy niż dotychczas.
No to policzmy: jeżeli aktualna wersja 35 kWh oferuje – według oficjalnych danych – zasięg do 118 kilometrów a odmiana z większą baterią o pojemności 47 kWh już około 156 kilometrów, to zmodernizowany eSprinter powinien móc przejechać na w pełni naładowanej baterii ponad 312 kilometrów.
Zmodyfikowany bezemisyjny Mercedes eSprinter będzie dostępny jako nie tylko furgon, ale też jako podwozie do zabudowy (m.in. kontener, chłodnia czy otwarta skrzynia). W planach jest nawet osobowy minibus.
Zobacz też: Elektryczne Mercedesy eSprinter i eVito wchodzą na polski rynek
Znaczna ilość wariantów nadwoziowych to kolejna nowość, gdyż produkowany od 2019 roku w Düsseldorfie elektryczny Sprinter występuje wyłącznie jako „blaszka” z bazową długością i z podwyższonym dachem o kubaturze ładowni 11 m3.
Produkcja zmodernizowanego eSprintera ma ruszać sukcesywnie od drugiej połowy 2023 roku – najpierw w Charleston w USA, a następnie w niemieckich zakładach w Duesseldorfie i Ludwigsfelde.
Mercedes-Benz podkreśla, że zainwestował około 350 milionów euro w rozwój eSprintera a samo dostosowanie produkcji w trzech wyżej wspomnianych zakładach kosztowało 50 milionów euro.
Niemiecka marka przy okazji podkreśla, że na koniec 2030 roku jej cała gama vanów będzie w pełni zelektryzowana, ale tylko „tam, gdzie pozwolą na to warunki rynkowe”.
Całkowicie nowa generacja Mercedesa Sprintera pojawić się ma od 2025 roku. Wtedy też zadebiutuje platforma VAN.EA projektowana od początku do końca jako baza dla dostawczaków z napędem elektrycznym.
Źródło zdjęć: Mercedes-Benz