Reklama
stats

Ford ogłasza 3-letni program testów wodorowego E-Transita

Ford ogłasza 3-letni program testów wodorowego E-Transita

Brytyjski oddział Forda ogłasza 3-letni pilotaż E-Transita na wodór. Sprawdzony będzie realny zasięg, koszty i właściwości użytkowe.

Prowadzony przez Ford UK projekt ma na celu ustalenie, czy technologia wodorowych ogniw paliwowych może pomóc w zapewnieniu zwiększonego zasięgu bezemisyjnego i szybkości w uzupełnieniu energii napędzającej auto, bo właśnie tego wymagają klienci E-Transita.

Pilotażowy program w Wielkiej Brytanii częściowo finansowany ma być przez Advanced Propulsion Center (APC), czyli stworzone przez Forda konsorcjum.

Reklama

W skład APC wchodzi sześciu podmiotów: część z nich bedzie odpowiedzialnych za wdrożenie technologii ogniw paliwowych a część to przedstawiciele przedsiębiorstw operujących flotami lekkich pojazdów użytkowych, jak Ocado Retail (powiązana z marką Marks & Spencer).

W przypadku partnerów technologicznych wchodzących w skład APS jest m.in. koncern paliwowy BP (badania zużycia wodoru i wymogów infrastrukturalnych), Viritech (projektowanie systemów magazynowania wodoru) czy Cygnet Texkimp (dostawca podzespołów z włókna węglowego do zbiorników ciśnieniowych, gdzie przechowywany jest wodór).

Ford E-Transit FCEV – pilotaż z udziałem 8 egzemplarzy

Flota testowa zorganizowana przez Ford Pro składać się ma z 8 E-Transitów wyposażonych w ogniwa paliwowe, które wytwarzać będą energię elektryczną, łącząc wodór ze zbiornika pokładowego i tlen czego efektem jest tylko czysta woda.

– Ford uważa, że ​​ogniwa paliwowe mogą być stosowane głównie w największych, najcięższych CV, aby zapewnić, że są one bezemisyjne, a jednocześnie zaspokajają wysokie dzienne zapotrzebowanie na energię, jakiego domagają się nasi klienci – twierdzi Tim Slatter, prezes Ford UK, dodając, że lekkie użytkowe pojazdy spod znaku błękitnego owalu będą mogły, dzięki zastosowanej technologii wodorowej, realizować dostawy wymagające najcięższych zabudów oraz pokonają znacznie większe dzienne dystanse.

Flota prototypów bazujących na E-Transicie opracowan została przez inżynierów z dywizji Ford Pro i ma posłużyć do szerszego projektu badawczego dotyczącego paliw wodorowych.

Dzięki szybszemu uzupełnianiu energii poprzez tankowanie zbiorników na wodór, można – w stosunku do elektrycznych vanów – znacznie poprawić realny dzienny zasięg i zapewnić większą zdolność operacyjność takiego E-Transita FCEV (z ang. fuel cell electric vehicle).

Źródło zdjęć: Ford

Podziel się: