Ford Ranger 2019 z silnikiem 2.0 EcoBlue o mocy 216 KM

Ford Ranger 2019 z silnikiem 2.0 EcoBlue o mocy 216 KM

Ford Ranger 2019 z silnikiem 2.0 EcoBlue o mocy 216 KM – nowa jednostka dostępna będzie z automatyczną 10-stopniową skrzynią biegów.

Odświeżony Ford Ranger trafić ma do europejskich klientów w połowie 2019 roku.

Z zewnątrz pick-up Forda otrzymał nieco przeprojektowany grill oraz przedni zderzak z nowymi obramowaniami świateł przeciwmgielnych.

Największą jednak zmianą w stosunku do aktualnie oferowanego modelu jest wprowadzenie do gamy silnikowej 4-cylindrowej jednostki 2.0 EcoBlue, która zastąpi zarówno motor 2.2 l TDCi Duratorq oraz topowego turbodiesla 3.2 TDCi Duratorq o mocy 200 KM.

Zobacz też: Test: Mercedes-Benz X250d 4MATIC – 190 KM to mało (wideo, zdjęcia)

Ford Ranger 2019 2.0 EcoBlue dostępny ma być w trzech wariantach mocy: 130, 170 oraz 216 KM.

Najsłabsza wersja z pojedynczą turbosprężarką o zmiennej geometrii generować ma 340 Nm, a spalania, do którego przyznaje się Ford to średnio 8 litrów oleju napędowego na 100 km.

Pośrednia 170-konna odmiana silnika 2.0 EcoBlue także posiada pojedyncze turbo z łopatkami o zmiennej geometrii – w tym przypadku maksymalny moment obrotowy dochodzi już do 420 Nm, a średnie zużycie paliwa to 8,3 litra na “setkę”.

Topowa 216-konna wersja – już wykorzystująca technologię biturbo – dysponować ma momentem obrotowym równym 500 niutonometrów przy deklarowanym spalaniu ON na poziomie 9,2 litra. Ponadto najmocniejsza odmiana Rangera dostępna będzie z 10-stopniowym “automatem”.

Do tego, jako seryjne wyposażenie Ranger otrzyma system Pre-Collision Assist z funkcją wykrywania pieszego oraz inteligenty ogranicznik prędkości (ISL), który potrafi odczytać ograniczenia prędkości na znakach drogowych automatycznie dostosowując do nich prędkość pojazdu.

Dla tych, którzy będą chcieli wykorzystywać odświeżonego Rangera 2.0 EcoBlue do ciężkiej pracy ucieszy informacja, że konstrukcyjnie pick-up Forda dalej ma 3,5 tonowy uciąg na haku, a jego maksymalna ładowność dochodzi do 1252 kg.

Zobacz też: Test: Mitsubishi L200 2.4 DID 181 KM – dobrze to jeździ (wideo, zdjęcia)

Z racji znacznego ograniczenia pojemności skokowej dotychczasowej gamy silnikowej Rangera, od razu zaprezentowano filmik pokazujący, że 2.0 EcoBlue też radzi sobie z trudnymi zadaniami.

Na krótkim wideo widać jak 216-konny Ranger ciągnie 15 przyczep kempingowych o łącznej masie 20 ton i długości niemal 100 metrów.

Źródło zdjęć: Ford

Komentarze