Reklama

 

Ford Ranger jako podwozie do zabudowy od stycznia 2021

Ford Ranger jako podwozie do zabudowy od stycznia 2021

Specjaliści od aut użytkowych spod znaku niebieskiego owalu znowu atakują! Ford Ranger jako podwozie do zabudowy od stycznia 2021!

Zwyżka, ambulans a nawet wyprawowy kamper – przykładów konwersji podwozia Forda Rangera jest bardzo wiele.

Ford Ranger to od 2015 roku najlepiej sprzedający się pick-up na europejskim rynku. Zbudowany na ramie model zdobył rok temu tytuł International Pick-up Award 2020.

Teraz w Europie pojawi się kolejny wariant tego popularnego także w Polsce pick-upa. Podwozie do zabudowy z pojedynczą kabiną będzie ciekawą bazą dla pojazdów specjalistycznych, w tym samochodów dla służb ratowniczych czy energetyków.

Ford of Europe potwierdza, że Ranger jako podwozie gotowe do dalszej konwersji będzie mieć DMC na poziomie 3270 kg, natomiast długość zabudowy dochodzić będzie mogła do 2518 mm (licząc od tylnej ściany kabiny pasażerskiej).

Zobacz też: Ford Ranger z tytułem International Pick-up Award 2020

W 13 europejskich krajach ponad 160 firm nadwoziowych posiada autoryzację Qualified Vehicle Modifier (QVM).

Układ 4×4, głębokość brodzenia na poziomie 800 mm i 237-milimetrowy prześwit czynią z takiego Rangera całkiem dobry sprzęt do jazdy w cięższym terenie, gdzie nie dojedzie zwykły ambulans lub holownik.

A skoro już mowa o holowaniu, to Ford Ranger z krótką kabiną oraz z zamontowanym hakiem oferuje 3,5-tonowy uciąg.

Dostępny pod maską turbodiesel 2.0 EcoBlue o mocy 170 KM generuje 420 Nm i zblokowany jest z 6-biegową manualną przekładnią.

Zobacz też: Strażacki Ford Ranger Raptor przygotowany przez firmę Auto Galeria

Co ciekawe, klienci zamawiający Rangera mogą skorzystać z opcjonalnej elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego na tylnej osi lub zamontowanych fabrycznie opon typu All-terrain.

Ford Ranger jako podwozie do zabudowy będzie można zamawiać u europejskich dealerów od stycznia 2021 roku.

 Źródło zdjęć: Ford

Komentarze