Reklama

GMC Sierra na bliźniakach z 3500 kg DMC – pod maską V8 i 522 Nm

GMC Sierra na bliźniakach z 3500 kg DMC – pod maską V8 i 522 Nm

I generacja Sierry (wcześniej ta nazwa używana była dla wersji wyposażeniowych pick-upów GMC z serii C/K) oparta jest na konstrukcji GMT400 Platform wspólnej z Chevroletem C/K (obie marki należą do General Motors).

Może to trochę zagmatwane, ale co robić w domu, skoro trzeba ograniczyć wychodzenie na zewnątrz z powodu epidemii koronawirusa :/

Od pewnego czasu na otomoto.pl wystawiony jest do sprzedania takie właśnie GMC Sierra na bliźniakach i z 3500 kg DMC, a więc takiego kolosa można prowadzić na prawo jazdy kategorii B.

Zobacz też: Chevrolet 3100 z 1954 roku od Maćka – zawieszenie air ride i V8

Irracjonalny – chyba to wyrażenie idealnie potrafi oddać w maksymalnym skrócie to, co myślę o tym amerykańskim pick-upie.

Oczywiście “irracjonalna” nie jest sama Sierra, ale pomysł posiadania takiego auta w Polsce.

I w sumie to sprawia, że mógłbym takim GMC jeździć na co dzień do Lydla po makaron i papier toaletowy albo do ZUS-u z dokumentami!

Dlaczego? Długość GMC Sierra z pojedynczą kabiną (regular cab), ale długą paką (long bed) to jakieś 5,4 metra.

Do tego 3-biegowy “automat” zblokowany z benzynową “V8-ką” o pojemności 7,4 litra to wybitnie niewysilona jednostka o mocy 230 KM, która dostępna jest przy 3600 obr./min. Natomiast większe wrażenie zrobi 522 Nm, który pojawia się przy 1600 obr./min., a to wszystko trafia wyłącznie na tylną “ośkę”.

Zobacz też: Test: Mercedes-Benz X350d 4MATIC – ciężki typ (wideo, zdjęcia)

Powyższych danych nie powstydziłaby się nawet pełnoprawna “solówka”. Dla przykładu MAN TGL z silnikiem D0834 o pojemności 4,6 litra można kupić w 160-konnym wariancie.

Jedynie wysokoprężny silnik “TGL-a” z turbo osiąga nieco więcej niutonometrów niż ta wolnossąca “V8-ka” Sierry, bo równe 600.

W każdym razie, jeżeli ktoś byłby zainteresowany taką Sierrą na bliźniakach i z filcową wykładziną na pace (!), to bezpośredni link do ogłoszenia znajduje się TUTAJ.

Źródło zdjęć: otomoto.pl

Komentarze