Małopolskie „Krokodyle” zatrzymali kolejną ciężarówkę na kategorię B. Mercedes Vario zarejestrowany na 3500 kg ważył w rzeczywistości 8100 kg.
W środę 10 kwietnia w miejscowości Tęgoborze przy drodze krajowej nr 75 inspektorzy ITD zatrzymali do kontroli Mercedesa Vario, który w dowodzie rejestracyjnym miał DMC określoną na 3500 kg.
Na 3500 kg? Vario? Z kontenerem, windą i na bliźniakach (na pojedynczych kołach nie produkowali)?
Zobacz też: Test z Czytelnikiem: Mercedes Sprinter 314 CDI (wideo, zdjęcia)
I teraz szybkie wyjaśnienie: Mercedes-Benz nigdy nie wypuścił fabrycznie modelu Vario z DMC niższym niż 4,8 tony -występowały z dopuszczalną masą całkowitą od 4,8 do 7,49 tony.
Po sprawdzeniu realnej masy okazało się, że ta pełnoprawna ciężarówka zarejestrowana na kategorię B ważyła 8,1 tony.
Do tego inspektorzy ITD wykryli usterkę układu hamulcowego i wycieki płynów eksploatacyjnych.
Ostatecznie „Krokodyle” zatrzymali dowód rejestracyjny „dostawczego” Mercedesa z powodu naruszenia konstrukcji pojazdu oraz jego stanu technicznego.
Vario odjechało z miejsca kontroli lawetą na parking strzeżony a kierowca Mercedesa otrzymał 500-złotowy mandat.
Zobacz też: 17 500 zł zamiast 500 zł – alternatywna historia Mercedesa Vario
Pisałem kiedyś o podobnym przypadku zatrzymanego przez Inspekcję Transportu Drogowego Mercedesa Vario (link powyżej). Zarejestrowany jako ciężarówka z 7,49 tony DMC pojazd też był przeciążony o 4,9 tony – wtedy wobec przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne zagrożone kara 17 500 złotych.
Ten sam model, ale z zaniżonym do 3500 kg DMC (był przeładowany o 4,6 tony) to jednak już tylko „dostawczak” i jego kierowca może otrzymać maksymalnie 500-złotowy mandat…
Źródło zdjęć: WITD Kraków