Mercedes Vario 813 D jako 3-osiowy ciągnik siodłowy z 3500 kg DMC

Mercedes Vario 813 D jako 3-osiowy ciągnik siodłowy z 3500 kg DMC

Ktoś chętny? Do kupienia jest Mercedesa Vario 813 D jako 3-osiowy ciągnik siodłowy z 3500 kg DMC a łączna masa zestawu to aż 13 000 kg.

Całkowita długość naczepy to 9 metrów a techniczna jej ładowność to 9020 kg.

Niderlandzkie wariacje na temat nietypowe wykorzystania aut użytkowych to temat na pracę magisterską albo i doktorską.

Dodatkowe osie służące jako przyczepa zwiększająca DMC z 3,5 na 7 ton to jedna z takich typowych holenderskich kompletacji, ale są też i ciągniki siodłowe na kategorię prawa jazdy B bazujące np. Iveco Daily czy Renault Master.

W Polsce takie rozwiązania nie są ciągle zbyt popularne, ale nie oznacza to, że polscy przedsiębiorcy nie interesują się takimi rozwiązaniami transportowymi.

Czytelnik Kamil podesłał ostatnio link do ogłoszenia na serwisie trucks.nl, gdzie znalazł bardzo intrygujący zestaw.

Anons dotyczy Mercedesa Vario 813 D z 2006 roku, który służy do ciągnięcia naczepy. Całość jest przygotowana pod kategorię prawa jazdy B+E – potwierdza to też wpis w bazie ovi.rdw.nl.

Zatem Vario służy tutaj za 3,5-tonowy ciągnik siodłowy a do napędu służy niewysilony 4-cylindrowy turbodiesel o pojemności 4249 ccm a dopuszczalną masę całkowitą zestawu, jaki może stworzyć, określono na 13 ton.

6-osobowe Vario na 3,5 tony napędza wysokoprężna jednostka OM 904 LA.

Akurat w tym konkretnym przypadku naczepa ma 12-tonowe DMC i 2980 kg masy własnej. Według sprzedającego łącznie widoczny na zdjęciach zestaw ma 7050 kg ładowności.

Co ciekawe, wleczona tylna oś w Vario jest podnoszona, aby w razie potrzeby zwiększyć nacisk na bliźniaki w przypadku jazdy po podłożu o gorszej trakcji i – jak podkreślono w opisie – jest to konstrukcja pochodząca z Jeepa.

Na koniec małe wyjaśnienie: według stanowiska Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego kategoria prawa jazdy B+E pozwala na kierowanie zestawem pojazdów z DMC do 7 ton.

Z kolei w zachodniej części Europy obowiązuje wykładnia stanowiąca, że dla prawa jazdy kategorii B+E w wydanego przed 19 stycznia 2013 roku w zasadzie nie ma ograniczenia DMCZ w przypadku połączenia pojazdu z naczepą, a techniczną granicę wyznacza homologacja.

I na koniec tradycyjnie: jeżeli ktoś byłby chętny na taki zestaw bazujący na 3,5-tonowym Vario z podnoszoną trzecią osią, to bezpośredni link do ogłoszenia znajduje się TUTAJ.

Źródło zdjęć: trucks.nl

Podziel się:
1

Odpowiedzi

Napisz tu swoją opinię

  1. Dam

    jezdzilem podobnym ciagnikiem z naczepa. przy kontroli ITD zaczalem zadawac pytania
    1. jadac samym autem jakie prawo jazdy jest wymagane?
    – kat.B.
    2. podlaczajac przyczepe jakie?
    – BE
    3. wiec podlaczajac przyczepe nie zmienia sie kwalifikacja kategorii.

    jedz pan juz.

Komentarze zamknięte.