Wszystko już wiadomo! Iveco Daily 2022 oznacza niewielki facelifting połączony ze zmodernizowanymi silnikami, nową skrzynią biegów i fotelami.
Zacznijmy od gamy silnikowej. Tutaj w ofercie Iveco Daily MY2022 dalej pozostaje 4-cylindrowy silnik F1A o pojemności 2.3 litra, który dostępny będzie w wariantach mocy od 116 KM do 156 KM – jednostka ta ma być o 6% oszczędniejsza niż dotychczas (według cyklu WLTP).
W gamie turbodiesli klienci niezmiennie będą mogli znaleźć 3-litrową konstrukcję F1C o mocach od 160 KM do 207 KM.
Zmodernizowane silnik spełniają normę Euro 6-D Final (dla odmian Light Duty) oraz Euro VI-E (dla wersji Heavy Duty) m.in. dzięki zastosowaniu przebudowanego układu oczyszczania spalin z dwoma katalizatorami SCR.
Gamę silnikową uzupełnia także znany od lat „gazowiec”, czyli 3-litrowy motor przystosowany do spalania CNG – osiąga on tak jak dotychczas 136 KM oraz 350 Nm.
Zobacz też: Iveco Daily 2019 – pierwsza jazda nowymi modelami (zdjęcia, wideo)
Włoski producent w ramach kuracji odmładzającej wprowadził także nową 6-biegową manualną przekładnię.
Według oficjalnych danych przekładnia ta ma być o 18% wytrzymalsza a interwał wymiany oleju w skrzyni został wydłużony do 350 000 km.
Co ciekawe, teraz ze skrzynią biegów w silnikach F1A oraz F1C będzie współpracować takie samo sprzęgło.
Na liście wyposażenia pojawić się ma pneumatyczne zawieszenie AIR-PRO. Dzięki trwającym ponoć co 10 milisekund pomiarom, układ dobiera odpowiednie ciśnienie w każdym z amortyzatorów, dzięki czemu zredukowano wibracje o 25%.
Warto też dodać, że zawieszenie AIR-PRO może dopasować się automatycznie do obciążenia pojazdu, zmniejszając kąt przechyłu o 30% na zakrętach, co zwiększa bezpieczeństwo kierowcy i chronią przewożony towar w ładowni.
Zobacz też: Fiat Ducato 2021 z nowymi silnikami Multijet3 2184 ccm
Odświeżone Iveco Daily MY2022 otrzymało także całkowicie nowe fotele, w których wewnętrzna pianka ma dostosowywać się do kształtu ciała kierowcy czy pasażera. Jak informują ludzie z Iveco, to pierwsze takie rozwiązanie w branży lekkich pojazdów użytkowych.
Poza poprawionym bocznym trzymaniem zadbano także o to, aby siedzisko było o 20 mm dłuższe i o 15 mm grubsze, co docenić powinni wyżsi kierowcy „Dajlaków”.
Źródło zdjęć i filmu: Iveco