Zatrzymane na S8 przez inspektorów ITD z Sieradza Iveco Daily ważyło prawie 8 ton – spawana rama i wycieki płynów to tylko część wykrytych usterek.
Inspektorzy z Sieradza prowadzili we wtorek 25 lutego działania pojazdów wykonujących przewozy drogowe rzeczy na drodze ekspresowej S8.
O ile wszystkie skontrolowane ciężarówki nie miały przekroczonych DMC ani nacisków na poszczególne osie.
Jednak zatrzymane przez „Krokodyli” busy do 3,5 tony DMC były już znacznie przeładowane. Rekordzistą tego dnia zostało Iveco Daily na bliźniakach i z „kurnikiem” – na wagach wyszło 7,8 tony a na tylnej osi nacisk wyniósł aż 6 ton.
Zobacz też: Van ProCenter – salony dedykowane dostawczym Mercedesom
W trakcie weryfikacji dokumentów i stanu technicznego „Dajlaka” wyszło na jaw, że pojazd był niedopuszczony do ruchu, a do tego znaczył teren płynami eksploatacyjnymi i miał niesprawne oświetlenie.
Do tego „Krokodyle” zauważyli, że Iveco ma ogumienie w złym stanie a rama busa nosi widoczne ślady spawania, co jest niedopuszczalne, bo to element nośny pojazdu.
Ostatecznie „Ivan” z miejsca kontroli został odholowany przez pojazd pomocy drogowej, a nadmiar ładunku przeładowany na inne pojazdy. Oczywiście kierowca Iveco ukarany został też mandatami karnymi.
Zobacz też: Test: Ford Transit 2.0 EcoBlue 185 KM – furgon L4H3 (wideo, zdjęcia)
Chciałbym także odnotować, że sieradzcy inspektorzy zatrzymali też kilka innych przeciążonych busów – część z nich została także usunięta na parking strzeżony, gdyż „przeładownie było niemożliwe”.
Źródło zdjęć: WITD Łódź