„Krokodyle” z Lublina ukarali kierowcę kurierskiego busa najwyższym mandatem za przeciążenie pojazdu z DMC do 3,5 tony.
W piątek 10 czerwca inspektorzy z WITD Lublin jadąc na punkt kontrolny zlokalizowany przy drodze ekspresowej S12 w miejscowości Kalinówka zwrócili uwagę na kurierskie Iveco Daily jadące przed inspekcyjnym radiowozem.
Zobacz też: Pocztowe Iveco Daily ważyło 12 100 kg przy ładowności 480 kg
Doświadczeni „Krokodyle” mieli podejrzenia, że taki bus na bliźniaczych kołach, z windą samozaładowczą i zabudową kontenerową może być przeładowany, więc postanowili skontrolować dostawczaka należącego do jednego z podwykonawców pracujących dla znanego operatora kurierskiego.
Oczywiście po zweryfikowaniu dokumentów auta okazało się, że dopuszczalna masa całkowita tego pojazdu to 3500 kg a jego oficjalna ładowność wpisana w dowód rejestracyjny to… 1300 kg.
Zobacz też: Wystrzał opony w Iveco Daily jadącym po S12 – kierowca z urazem ręki
Lubelscy inspektorzy ITD wyliczyli, że kierowca przekroczył ładowność czterokrotnie za co ukarany został maksymalnym mandatem w wysokości 3000 złotych.
Do tego mężczyzna otrzymał zakaz dalszej jazdy do czasu rozładunku nadmiaru towaru, który – co widać na głównym zdjęciu – sięgał niemal sufitu kontenera.
Źródło zdjęć: WITD Lublin
Odpowiedzi
Napisz tu swoją opinię
Przecież to jest norma w każdej kurierce mało płacą za tonę i latają przeładowani.
Zapraszam ITD pod każdy oddział firm kurierskich i będą żniwa 😉
Niestety problemem nie jest stawka za wagę tylko przymus ze strony firmy kurierskiej kurier musi wywieźć wszystkie paczki które zostały zamówione na jego rejon pod groźba kary finansowej nikogo nie interesuje masa towaru tylko stołek pod własną dupa
Jak 3 tysiące ? Przeładowanie busa to 500 złoty jak ma własną działalność to może wtedy walić 3 tysie kary a dwa ten bus powinien mieć zabrany dowód rejestracyjny.winda zapewne i reszta było dołożone po wydaniu dowodu.Praktyka firmy reslogistic kupowanie busa rejestracja a potem plandeka winda ….i nagle t bo się 300 kilo ładunku
Komentarze zamknięte.