Reklama

Kolejna chłodnia z nadwagą. Iveco ważyło 6,9 tony

Kolejna chłodnia z nadwagą. Iveco ważyło 6,9 tony

Olsztyńskie “krokodylki” zważyły Iveco Daily VI przewożące mrożone ryby. Według pomiarów zarejestrowany na 3,5 tony pojazd był przeciążony aż o 3,4 tony.

W piątek 15 kwietnia około godziny 11:00 inspektorzy WITD Olsztyn zatrzymali furgon-chłodnię na bazie Iveco Daily VI generacji, którym przewożono mrożone łososie. Na zlokalizowanym niedaleko miejscowości Kurdypy punkcie kontrolnym przeprowadzono ważenie pojazdu.

Zobacz też: ITD weźmie się za przeładowane busy!

Według wpisu w dowodzie rejestracyjnym Iveco mogło mieć masę własną nie większą niż 3,5 tony, jednak pomiary inspektorów wykazały znaczne przekroczenie DMC. Wskazania wagi ITD wykazały, że nacisk na przednią oś wyniósł 2,3, a tylnej aż 4,6 tony.

Zobacz też: Używane Iveco Daily III 35S11 2.8 TD – do ciężkiej roboty (zdjęcia)

W związku z przeładowaniem auta o 3,4 tony kierowca ukarany został maksymalnym 500-złotowym mandatem, a do tego inspektorzy zakazali dalszej jazdy do momentu rozładowania nadmiaru towaru.

Przeładowane busy to codzienność na polskich drogach, a przeciążone Iveco Daily to w zasadzie klasyk gatunku, ale w zdecydowanej większości przypadków są to pojazdy na “bliźniakach”, a na zdjęciu powyżej widać, że biały “Dajlak” ma z tyłu pojedyncze koła. Widocznie nie wszyscy wiedzą, że poza solidną ramą Iveco ma też hamulce, zawieszenie, opony i felgi, które przy takim użytkowaniu zużywają się zdecydowanie szybciej i są o wiele bardziej podatne na trwałe uszkodzenia. No, ale tym będzie się już pewnie martwił kolejny właściciel “Ivonki”…

Źródło zdjęcia: WITD Olsztyn

Komentarze