Reklama

Kontrole busów w najnowszych komunikatach ITD po 17 września

Kontrole busów w najnowszych komunikatach ITD po 17 września

Czy za przekroczenie DMC można dostać punkty karne? Kontrole busów w najnowszych komunikatach ITD po 17 września dają jednoznaczną odpowiedź!

Dzisiaj mija 11 dnień od wejścia w życie Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 15 września 2022 roku w sprawie ewidencji kierujących pojazdami naruszających przepisy ruchu drogowego.

Wśród wielu kierowców samochodów ciężarowych oraz dostawczych, a nawet branżowych mediów, pojawiały się wątpliwości dotyczące tego, czy kierowca pojazdu przekraczającego dopuszczalną masę powinien otrzymać także 15 punktów karnych.

Reklama

Według Załącznika nr 1 do wspomnianego rozporządzenia takowych punktów być nie powinno i potwierdzają to ostatnie kontrole przeprowadzone wczoraj, czyli 26 września.

W przypadku kontroli na MOP Sople „kierowcę ukarano mandatem karym oraz wydano zakaz dalszej jazdy do czasu doprowadzania pojazdu do normatywności”.

Przykładowo na S7 inspektorzy z elbląskiego oddziału ITD zatrzymali do zważenia Iveco Daily z kurnikiem i na bliźniaczych kołach tylnej osi (zdjęcie główne). Pomimo 3,5-tonowego DMC bus był znacznie cięższy i ważył 6,85 tony, przy czym tylko na bliźniakach spoczywała masa 4,35 tony.

Poza mandatem karnym kierowca otrzymał też standardowy w takim wypadku zakaz dalszej jazdy do czasu rozładowania nadmiaru towaru.

Podobna sytuacja spotkała tego samego dnia kierowcę innego Iveco Daily, które przewoziło kostkę brukową po mazowieckim już odcinku drogi ekspresowej S7.

Z kolei pod Grójcem „inspektorzy ukarali kierującego wysokim mandatem karnym i zakazali mu dalszej jazdy”.

Po kontroli w okolicach Grójca radomskie „krokodyle” za realną wagę wynoszącą 7,75 tony również ukarały mężczyznę prowadzącego przeciążonego dostawczaka według identycznego scenariusza jak pod Ostródą.

Kierowca skrzyniowego Daily otrzymał mandat karny a „Krokodyle” nakazały rozładunek znacznej części kostki na inne podstawione auto.

Podkreślenia wymaga fakt, że w żadnym z powyższych przypadków inspektorzy ITD nie nałożyli na kierowcę żadnych punktów karnych, co powinno chyba już zakończyć spekulacje dotyczące tej kwestii.

Źródło zdjęć: WITD Olsztyn, WITD Radom

 

Podziel się: