Reklama
Iveco

Lekka dwustronna firanka Pony Auto-Polska na podwoziu Iveco Daily

Lekka dwustronna firanka Pony Auto-Polska na podwoziu Iveco Daily

Mimo sporej liczby dodatków uzyskano niską masę zabudowy  – lekka dwustronna firanka na podwoziu Iveco Daily od Pony Auto-Polska o ładowności 820 kg.

W transporcie lekkim wykonywanym pojazdami do 3,5 tony DMC liczy się oczywiście jak największa ładowność, ale też zabudowa ułatwiająca szybki rozładunek czy załadunek przewożonego towaru.

Do tego wykorzystywany na trasach dalekosiężnych pojazd powinien zapewnić kierowcy nie tylko przestronną kabiną sypialną, ale też miejsce na jego rzeczy osobiste niezbędne podczas trwających 3 a nawet i 4 tygodnie “przerzutach” po Europie.

Zobacz też: Iveco Daily 2019 – pierwsza jazda nowymi modelami (zdjęcia, wideo)

Ostatnio Pony Auto-Polska zaprezentowała wykonaną przez siebie tzw. międzynarodówkę na podwoziu Iveco Daily 35S18 Hi-Matic.

Biały “Dajlak” z 3-litrowym 180-konnym silnikiem F1C zblokowany z 8-stopniową przekładnią ważył bez paliwa i kierowcy 1860 kg.

Warto podkreślić, że w przypadku zastosowania przekładni 8V 470A Hi-Matic można już “zaoszczędzić” 5 kg w porównaniu do standardowej manualnej skrzyni 6M 2840,6.

Specjaliści z Pony Auto-Polska zamontowali w prezentowanym pojeździe kabinę sypialną własnej konstrukcji.

Wyposażona oczywiście w ogrzewanie postojowe Pony Space Master II standardowo oferuje dwa miejsca do wypoczynku: na dole w tylnej części kabiny o szerokości 65 cm lub na górze o szerokości 95 cm.

Kabina Pony Space Master II już w serii oferuje m.in. w dwa gniazda zasilające USB, oświetlenie LED, rozkładany stolik, czy półki i schowki na osobisty bagaż kierowcy.

Zobacz też: Kontener CityBox na platformie Renault Master od Pony Auto-Polska

Ładownia pomieści 8 EP (długość 4200 mm; szerokość 2200 mm; wysokość 2300 mm) a całkowita waga zabudowy to 760 kg.

Warto podkreślić, że przednią ścianę zabudowy do wysokości jednego metra wyłożono deskami aluminiowymi.

Z aluminiowych profili wykonane zostało także odeskowanie boczne plandeki.

Zabudowa wyposażona w dwustronną firankę z napinaczem pionowym otrzymała też deski aluminiowe zamiast burt oraz tylne dwuskrzydłowe drzwi z wypełnieniem panelowym.

Zobacz też: Rejestracje nowych pojazdów dostawczych – wrzesień 2019

Ponadto śląski zabudowca w obrzeżu podłogi zamontował listwę do mocowania przesuwnych adapterów mocujących pasy transportowe.

Co ciekawe, to autorski patent Pony Auto-Polska, który pozwala na mocowanie ładunku w dowolnym punkcie zabudowy i dowolną ilością pasów (system ten został przebadany i opracowany zgodnie z normą DIN 75410-1).

Ostatecznie w prezentowanym Iveco Daily uzyskano około 820 kg ładowności (90% paliwa w baku, bez kierowcy), co jest bardzo dobrym wynikiem pomimo zamontowania osłon rowerowych na wspornikach uchylnych czy dwóch skrzynek narzędziowych oraz zbiornika na wodę.

Źródło zdjęć: Pony Auto-Polska

Komentarze