MAN TGE został oficjalnie zaprezentowany na targach pojazdów użytkowych IAA 2016 w Hanowerze. Pojazd będzie oferowany z DMC od 3 do 5,5 tony.
MAN TGE (Trucknology Generation Express) produkowany będzie w tej samej fabryce w Białężycach pod Wrześnią, co nowy Volkswagen Crafter II, z którym współdzieli większość podzespołów i gamę silnikową. Produkcja „TGE-la” rozpocznie się jednak dopiero w kwietniu 2017 roku i auto będzie początkowo dostępne w Niemczech, Austrii oraz Holandii. Bliźniak Volkswagena Craftera pojawi się w kolejnych krajach jesienią przyszłego roku, a na niektórych rynkach zadebiutuje dopiero w 2018 roku.
Zobacz też: Volkswagen Crafter Samochodem Dostawczym Roku 2017
Do napędu dostawczego MAN-a wykorzystywany będzie turbodoładowany silnik o pojemności 1 968 ccm, który dostępny ma być w czterech wersjach mocy: 102, 122, 140 oraz 177 KM. Wszystkie jednostki napędowe spełniają normę spalin Euro 6 dzięki systemowi SCR z wtryskiem płynu AdBlue, który znajduje się w 18-litrowym zbiorniku. Według producenta zapotrzebowanie na płyn AdBlue wynosić ma średnio 150 mililitrów na 100 kilometrów.
Klienci będą mieć do wyboru napęd na przednią, tylną lub obie osie oraz 6-biegową manualną skrzynię albo 8-stopniowy „automat” (na zdjęciu).
Zobacz też: IAA 2016 – Renault Alaskan z zabudowami specjalnymi
MAN TGE ma być oferowany z dopuszczalną masą całkowitą od 3 ton poprzez 3,5, 3,88, 4,0 do aż 5,5 tony, dzięki czemu w ofercie tej monachijskiej spółki są pojazdy z DMC od 3 do 44 ton.
Poza pełnym furgonem klienci będą mogli zamówić również wersję m.in. ze skrzynią ładunkową z pojedynczą lub podwójną kabiną.
Standardowo MAN TGE wyposażony będzie np. w elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, czy system Emergency Brake Assist, który wspomaga kierowcę w awaryjnym hamowaniu. Co ciekawe według oficjalnych komunikatów obsługa serwisowa nowego busa MAN-a m być dostępna 24 godziny na dobę, a więc dokładnie tak samo, jak w przypadku samochodów ciężarowych i autobusów tej marki.
Źródło zdjęć: IAA 2016, MAN Truck & Bus