Reklama

IAA 2016: Renault Alaskan z zabudowami specjalnymi

IAA 2016: Renault Alaskan z zabudowami specjalnymi

Ambulans, wóz strażacki, czy zwyżka – Renault Alaskan z zabudowami specjalnymi debiutuje na targach pojazdów użytkowych IAA 2016 w Hanowerze.

Marka Renault Pro+ przedstawiła w Hanowerze swojego nowego pick-up’a w kilku wersjach zabudowy, dzięki czemu chce pokazać uniwersalność zastosowań swojego nowego modelu użytkowego.

Wśród zaprezentowanych na IAA 2016 odmian Alaskana znalazł się ambulans, który przygotowała wchodzącą w skład Grupy Gruau francuska firma Sanicar. W środku zamontowano ścianę z drzwiami przesuwnym oddzielającymi kabinę kierowcy od przedziału medycznego, gdzie znalazły się m.in. schowki i szafki, ale też miejsce na nosze czy uchwyty dla butli z tlenem.

Zobacz też: Opel Vivaro Sport – premiera na IAA 2016 w Hanowerze

Kolejną zabudową specjalistyczną Renault Alaskana jest wersja ratowniczo-pożarnicza, którą wykorzystywać będzie można w trudnym terenie, gdzie przyda się napęd 4×4, czyli na przykład przy pożarze lasów.

W przypadku strażackiego Alaskana zabudowę wykonała firma SPAC z francuskiego Lesquin.

Nowy pick-up Renault może też być bazą dla wysięgnika koszowego, zwanego potocznie zwyżką. Taką wersję przygotowała na IAA 2016 firma KLUBB.

W pełni sterowany hydraulicznie podnośnik koszowy oraz wysoki prześwit w połączeniu z napędem na obie osie stanowią bardzo ciekawe rozwiązanie m.in. dla firm energetycznych, czy teleinformatycznych.

Zobacz też: Citroën Jumper i Peugeot Boxer z kabinami sypialnymi Back Sleeper

Renault Alaskan to bliźniacza konstrukcja z Nissanem Navarą. Nowy pick-up Renault także zbudowany jest na ramie nośnej i oferuje ładowność do 1 000 kilogramów. Do napędu Alaskana wykorzystywana będzie jednostka 2.3 dCi o mocy 160 KM z pojedynczą turbiną lub 190-konny odmiana tego silnika z podwójnym doładowaniem twin-turbo – co ciekawe obie te konstrukcje to zmodernizowane silniki znane już z Renault Master.

Na niektórych rynkach dostępny też będzie 2.5-litrowy benzynowy motor o mocy 160 KM i 2,5-litrowa jednostka wysokoprężna 160 oraz 190 KM.

Renault Alaskan – tryby napędu 4×4

Kierowca będzie mógł liczyć na układ 4×4, który można dostosować według zaistniałych na drodze potrzeb. Tryb 2WD sprawdzi się w codziennej jeździe po utwardzonych, w tym asfaltowych drogach. Program 4H działa do prędkości poniżej 60 km/h i można go stosować w warunkach słabej przyczepności do nawierzchni, jak mokre górskie drogi mokre, czy szutrowe trasy.

Zobacz też: Renault Alaskan – pierwszy 1-tonowy pick-up francuskiej marki

Tryb 4LO można włączyć dopiero po zatrzymaniu pojazdu i przyda się, kiedy będziemy chcieli poruszać się po kopnym śniegu, głębokim błocie lub sypkim piachu.

W cięższym terenie przyda się również samoblokujący mechanizm różnicowy z elektroniczną szperą (eLSD), która przyhamuje szybciej obracające się w uślizgu jedno z kół osi, by poprawić przyczepność pojazdu. Do tego Alaskana wyposażono w samoblokującą mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi, ale też i w elektroniczny system wspomagania ruszania pod górę (HSA) oraz układ kontroli zjazdu (HDC).

Źródło zdjęć: Renault

Komentarze