Mastery dla ITD w fotowoltaiką – 373 000 zł za busa

Mastery dla ITD w fotowoltaiką – 373 000 zł za busa

Mazowieccy inspektorzy ITD otrzymali 2 nowe Renault Master z zabudową biurową i fotowoltaiką na dachu. Wyszło 373 000 zł za busa.

Jak informuje na swojej stronie internetowej Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Radomiu, mazowieccy „Krokodyle” otrzymali dwa nowe pojazdy specjalistyczne z zabudową biurową.

Za realizację adaptacji furgonów na radiowozy ITD odpowiedzialna jest firma AMZ-Kutno.

Reklama

Sporą ciekawostką jest fakt, że oba Renault Master otrzymały panele fotowoltaiczne na dachu, które służyć będą do ładowania dodatkowych akumulatorów w aucie, które z kolei przekazują prąd do urządzeń biurowych niezbędnych w pracy inspektorów ITD.

Jak informuje WITD Radom, „dzięki temu proekologicznemu rozwiązaniu, ograniczona będzie konieczność korzystania z agregatu prądotwórczego.”

Nowe auta niebawem wyjadą na mazowieckie drogi i będą służyły do kontroli pojazdów oraz kierowców, co przyczynić się ma do wyeliminowania niesprawnych technicznie i przeładowanych ciężarówek i busów.

Nowe radiowozy dla mazowieckich inspektorów ITD bazują na Renault Master L3H2 a na ich wyposażeniu znalazła się m.in. instalacja fotowoltaiczna z 3 panelami zamontowanymi na dachu pojazdu.

Oba Mastery to przednionapędowe wersje z nadwoziem L3H2 o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg. Niestety, nie podana została informacja o mocy 2,3-litrowego silnika M9T, ale jeżeli przyjmiemy, że to najmocniejszy z gamy 180-konny turbodiesel, to według cennika Renault Polska taka „blaszka” kosztuje od około 175 000 zł brutto.

Zatem koszt konwersji oscyluje w tym przypadku w granicach niemal 200 000 zł, czyli przekracza wartość samego „gołego” furgonu.

PS: I na koniec taka całkowicie moja nieobiektywna uwaga: pewnie taka mini farma fotowoltaiczna na dachu Masterki, wraz z całym oprzyrządowaniem czy okablowaniem spinającymi całość instalacji, zwiększyła znacznie koszty zabudowy.

No i druga kwestia: czy potencjalne oszczędność w postaci ograniczenia zużycia paliwa w agregacie prądotwórczym na energię z solarów nie zniweczy w całości dodatkowa masa tej instalacji na dachu, która waży zapewne nie mniej niż 80-100 kg a ponadto zwiększa opory powietrza wpływając niekorzystnie na spalanie 4-cylindrowego diesla Masterki?

Źródło zdjęć: WITD Radom

Podziel się: