Nowy turbodiesel zastąpi jednostkę OM 651 i będzie dostępny z 9-stopniowym „automatem” – Mercedes-Benz Vito z silnikiem OM 654 od marca 2019 roku.
Tak jak pisałem przy okazji faceliftingu V-klasy, również i użytkowe Vito otrzymało nowy silnik OM 654, który zastąpi dotychczas używany silnik Diesla OM 651.
Zobacz też: Mercedes-Benz V-klasa 2019 z silnikiem 2.0 o mocy do 239 KM
Napędzająca tylną oś jednostka o pojemności 1951 ccm oferowana będzie w takich samych wariantach mocy, jak poprzednia konstrukcja o pojemności 2143 ccm.
Najsłabszy wariant oferować więc ma 136 KM i 330 Nm. Mocniejsza odmiana generować ma 163 KM i 380 Nm, natomiast topowa wersja nowego 4-cylindrowego turbodiesla ma mieć 190 KM i 420 Nm.
Co ciekawe, Vito 2019 będzie początkowo występował wyłącznie z 9-topniową automatyczną skrzynią 9G-TRONIC. Manualna przekładnia – według zapowiedzi – trafi do oferty dopiero jesienią tego roku.
Zobacz też: Czytelnicy dostawczakiem.pl testują nowego Mercedesa Sprintera
Poza tym od lata 2019 dostępne będą nowe pakiety usług. Jednym z nich jest m.in. Optimised Assistance, który dzięki Mercedes PRO pozwala zaplanować usługi serwisowe we właściwym czasie.
Klienci flotowi docenią Efficient Fleet Management – osoba zarządzająca parkiem aut firmowych szybko sprawdzi lokalizację Vito, poziom paliwa w baku, czy zostanie powiadomiony o kradzieży auta (jeżeli pojazd opuści np. wyznaczoną wcześniej strefę).
Mercedes-Benz Vito 2019 otrzyma również cztery nowe lakiery, ale też nowe wzory 18- oraz 19-calowych alufelg. W standardzie znajdzie się również CrosswInd Asist, który koryguje tor jazdy przy bocznym podmuchu wiatru.
Źródło zdjęć: Mercedes-Benz