Mercedes Sprinter od listopada 2021 tylko z silnikiem OM654

Mercedes Sprinter od listopada 2021 tylko z silnikiem OM654

To koniec OM651 i OM642! Mercedes Sprinter od listopada 2021 dostępny będzie tylko z silnikiem OM654. Pojawi się też nowy układ 4×4.

To już ostatni moment, kiedy klienci mogą zamówić 3-litrowe V6 i OM651 w Sprinterze. Od listopada z zakładów Mercedesa w Düsseldorfie i Ludwigsfelde (m.in. podwozia pod zabudowę, czy tzw. tractor head pod kampery) jedyne spalinowe samochody wyjeżdżać będą z 4-cylindrową wysokoprężną konstrukcją o pojemności 1950 ccm.

Spełniający normy emisji spalin Euro VI-E i Euro 6d nowoczesny turbodiesel OM654 będzie można wkrótce zamówić w czterech wariantach mocy: 114 KM, 150 KM, 170 KM oraz 190 KM.

Reklama

Zobacz też: Silniki OM654 dla Mercedes Sprintera z fabryki w Jaworze

Zbudowana z aluminiowego bloku oraz stalowych tłoków 2-litrowa jednostka napędowa zblokowana będzie z 6-biegową manualną skrzynią lub automatyczną przekładnią 9G-TRONIC.

Nieco wcześniej, bo już od września pojawi się nowa wersja Sprintera 4×4 systemem Torque-on-demand.

Zamiast stałego rozdziału momentu obrotowego pomiędzy osią przednią a tylną w proporcjach 35/65 pojawi się układ oparty o sprzęgło wielkopłytkowe, które będzie automatycznie dobierać siły pomiędzy obiema osiami.

Zobacz też: Mercedes Citan II – gama silnikowa i wymiary ładowni

W normalnych warunkach, na przykład podczas jazdy po suchym asfalcie napęd przekazywany będzie wyłącznie na tylną oś.

Jednak w bardziej wymagającym terenie „wiskoza” przekaże moment na przednie koła a w najtrudniejszych sytuacjach kierowca będzie mógł skorzystać z reduktora.

Mercedes-Benz Sprinter z nowym układem 4×4 ma być napędzany 190-konnym silnikiem OM654 zblokowanym z 9-stopniowym „automatem” w wariantach wagowych od 3,5 do 5,5 tony DMC.

Źródło zdjęć: Mercedes-Benz

Podziel się: