Reklama

Na Wyspach bez zmian? Patotransport autobusu Transitem

Na Wyspach bez zmian? Patotransport autobusu Transitem

Łukasz podesłał zdjęcie ukazujące patotransport autobusu Transitem. Czy można zatem rzec, że na Wyspach Brytyjskich jest bez zmian?

Pisałem kiedyś o tym, że brytyjscy kierowcy otrzymali od rządu uprawnienia pozwalające na ciągnięcie przyczep bez konieczności zdawania dodatkowego egzaminu. Dokładnie chodzi o osoby posiadające prawo jazdy kategorii B i zmiany, które weszły od 16 grudnia 2021 roku.

Przed 19 stycznia 2013 tacy kierowcy mogą holować przyczepy dowolnej wielkości w granicach uciągu pojazdu a ci mający ważne uprawnienia od 19 stycznia 2013 mają prawo holować przyczepę o DMC do 3500 kg (w granicach parametrów auta).

Reklama

Przy okazji warto dodać, że osoby, które mają brytyjskie prawo jazdy kategorii B wydane jeszcze wcześniej, bo przed 1 stycznia 1997 roku mogą prowadzić zestawy mające dopuszczalną masę całkowitą (DMCZ) do aż 8250 kg.

Czy nowe prawo zmieniło coś w kwestiach transportu lekkiego? Na to pytanie po części odpowiedział Łukasz mieszkający w Edynburgu. Ostatnio zrobił on zdjęcie pokazujące jak przewożony jest autobus zbudowany na bazie Forda Transita – autolawetą nie było jakieś 7-tonowe Iveco Daily czy chociażby Isuzu NPR…

W każdym razie Transit na bliźniakach to w zasadzie nic nadzwyczajnego, bo – jak twierdzi Łukasz – nowe uprawnienia sprawiły, że coraz więcej widać na drogach zestawów na B+E typu Land Rover Freelander na haku z lawetą przewożącą Iveco Daily na bliźniakach.

Do tego najtańsze ściągacze z supermarketów budowlanych (bo pasami się tego nazwać nie da) mające służyć do spięcia kilku skrzynek w bagażniku osobówki wykorzystywane są do zabezpieczania właśnie takich autobusów czy innych ciężkich pojazdów.

Zresztą spójrzcie jeszcze raz na główne zdjęcie – tam też widać prawdziwą wirtuozerię przy zabezpieczeniu przewożonego autobusu.

Źródło zdjęcia: Łukasz

Podziel się: