Reklama

Nie włożył kluczyka do stacyjki. Nieudane holowanie Ducato

Nie włożył kluczyka do stacyjki. Nieudane holowanie Ducato

Kierowca nie włożył kluczyka do stacyjki. Nieudane holowanie kurierskiego Ducato zakończyło się po 100 metrach na przydrożnym drzewie…

Policjanci z Włodawy (woj. lubelskie) poinformowali o dosyć nietypowym zdarzeniu z udziałem dwóch Fiatów Ducato.

Otóż w środę 27 września przed godziną 14:00 w miejscowości Hola 31-latek holował 21-latka, który niestety nie włożył kluczyka do stacyjki, w wyniku czego po 100 metrach doszło do zablokowania kierownicy.

Reklama

Ostatecznie kurierski biały furgon uderzył w przydrożne drzewo – w wyniku uderzenia 21-latek z powiatu kraśnickiego doznał obrażeń głowy i nogi.

Ranny 21-latek trafił śmigłowcem do szpitala a policjanci zatrzymali dowód rejestracyjny rozbitego Fiata Ducato.

Wezwani na miejsce policjanci przystąpili do udzielenia pomocy poszkodowanemu, jednak uskarżał się on na silny ból biodra więc na miejsce wezwano śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, który zabrał poszkodowanego do szpitala.

Funkcjonariusze ustalili, że zarówno kierowca brązowego Ducato, jak i jego kolega z białego busa byli trzeźwi.

Zasady holowania – warto sobie przypomnieć!

Przy okazji tego zdarzenia policjanci z Włodawy przypominają najważniejsze zasady dotyczące zgodnego z prawem holowania. Zatem pojazd holowany:

  1. Musi być kierowany przez osobę mającą uprawnienia do kierowania tym pojazdem, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę kierowania nim.
  2. Musi być połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy, a w przypadku holowanego motocykla musi być on połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie.
  3. Ma być oznaczony odblaskowym trójkątem ostrzegawczym z tyłu po lewej stronie (nie dotyczy motocykla), lub musi wysyłać żółte sygnały błyskowe (nie mogą to być światła awaryjne). W okresie niedostatecznej widoczności pojazd holowany ma mieć włączone światła pozycyjne.
  4. W pojeździe holowanym, w przypadku połączenia sztywnego musi być sprawny co najmniej jeden układ hamulców, a przy połączeniu giętkim – dwa układy.

Odległość między pojazdami:

  • w przypadku połączenia sztywnego maksymalnie 3m
  • w przypadku połączenia giętkiego od 4 do 6 m

Do tego trzeba pamiętać, ze połączenie musi być oznakowane naprzemiennie pasami białymi i czerwonymi albo za pomocą chorągiewki czerwonej lub żółtej w w razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego.

I na koniec, już ode mnie osobiście dobra rada: jeżeli będziesz kierować pojazdem holowanym, pamiętaj o włożeniu kluczyka do stacyjki!

Źródło zdjęć: Policja

Podziel się: