Nowy elektryczny silnik dla e-K Zero? 156 KM i większy zasięg

Nowy elektryczny silnik dla e-K Zero? 156 KM i większy zasięg

Być może w przyszłym roku dostawcze vany z typoszeregu e-K Zero otrzymają nowy elektryczny silnik mający już 156 KM i większy zasięg.

Wchodzące na rynek najnowsze wcielenie osobowego Peugeota e-208 to miejskie elektryczne autko, które otrzymało mocniejszy i efektywniejszy silnik oraz zmodyfikowaną baterię trakcyjną o pojemności 51 kWh (48,1 kWh pojemności użytecznej).

Dlaczego w ogóle piszę o tym małym BEV-ie? Gdyż ten sam zestaw napędowy trafił do typoszeregu e-K Zero, czyli Citroena e-Jumpy, Peugeota E-Experta, Opla Vivaro-e czy ostatnio Fiata E-Scudo (Zapomniałbym o Toyocie PROACE Electric!).

Reklama

Oczywiście e-K Zero występuje w dwóch wariantach baterii: 50 kWh i 75 kWh, ale można przyjąć, że i do większego akumulatora trafi ten ulepszony silnik elektryczny.

Bardzo zatem prawdopodobne, że w najbliższym czasie taki zmodernizowany zestaw napędowy trafi do innych aut koncernu Stellantis, a więc także i do napędzanych prądem średniej wielkości dostawczaków i minibusów produkowanych przez tego multibrandowego motoryzacyjnego giganta.

Wracając do nowego silnika ma on teraz już nie 100 kW/136 KM a 115 kW/156 KM, chociaż maksymalny moment obrotowy dalej osiąga 260 Nm.

Inżynierowie postarali się jednocześnie poprawić efektywność energetyczną tej konstrukcji i chwalą się zauważalnie niższym zużyciem energii o nawet 3 kWh/100 km.

Do tego stworzono nowy, wysokonapięciowy (400 V) i bardziej efektywny energetycznie akumulator trakcyjny o całkowitej pojemności 51 kWh (48,1 kWh pojemności użytecznej).

W przypadku osobowego Peugeota e-208 wprowadzone zmiany pozwalać mają na wzrost zasięgu o 10,5%. Można zatem w przybliżeniu przyjąć, że jeśli ten nowy silnik wraz ze zoptymalizowaną baterią trafią do dostawczaków oraz minibusów e-K Zero, to poza większą o 20 KM mocą użytkownicy zyskać powinni nawet o 10% większy zasięg, co oczywiście jest dobrą wiadomością.

Zobacz też: Jak prawidłowo wybrać olej silnikowy?

Jednak na razie oficjalnych informacji w tej kwestii nie ma, choć zdziwiłbym się gdyby Stellantis postąpił inaczej.

Źródło zdjęcia: dostawczakiem.pl

Podziel się: