Mały dostawczak pojawić się na rynku od końca 2019 roku – nowy van Toyoty bliźniakiem Citroëna Berlingo i Peugeota Partnera.
Już oficjalnie wiadomo, że współpraca Toyoty i Grupy PSA rozszerzona zostanie o mały model małego vana.
Zobacz też: Citroën Berlingo Van III – w sprzedaży od I kwartału 2019 roku
Samochód, będący konstrukcyjnym bliźniakiem Citroëna Berlingo i Peugeota Partnera III generacji oraz Opla/Vaxhalla Combo E pojawić się na rynku pod koniec 2019 roku.
Mały dostawczak Toyoty produkowany będzie w hiszpańskich zakładach w Vigo razem ze swoimi klonami.
Jak na razie nie wiadomo, czy mały van Toyoty będzie występował zarówno z jednostkami benzynowymi 1.2 jak i wysokoprężnymi 1.5. Wcześniej japoński koncern deklarował, że rezygnuje z silników Diesla w swoich osobowych, ale nie użytkowych modelach w Europie.
Dotychczas Toyota produkowała ProAce, czyli dostawczy model ze średniego segmentu, wraz z bliźniaczym konstrukcyjnie Citroënem Jumpy oraz Peugeotem Expertem. „Trojaczki” te zjeżdżają z zakładów Hordain we Francji, które należą do Grupy PSA.
Zobacz też: Test: Toyota ProAce 2.0 D-4D 150 KM – furgon w wersji Medium (wideo, zdjęcia)
PS: Widoczne w artykule grafiki powstały na bazie zdjęć Peugeota Partnera. Oczywiście dostawcza Toyota będzie się nieco różnic, ale zmiany – poza innym logo na grillu i innym logotypie na tylnej klapie – nie powinny być znaczące.
W przypadku łączenia produkcji jednego modelu dla różnych marek chodzi przede wszystkim o ograniczenie kosztów. A każdy różniący „trojaczki” czy „czworaczki” element to dodatkowe koszta podrażające cały proces produkcyjny.