Mercedes X-klasa, Opel Vivaro Tourer, VW Amarok Aventura Exclusive i nowy Renault Kangoo Maxi Combi Z.E. to ogólnopolskie premiery targów Fleet Market 2017.
W środę 22 listopada odbyła się IX edycja Ogólnopolskich Targów Motoryzacyjnych i Biznesowych Fleet Market. W tym roku w halach Warszawskiego Centrum EXPO XXI swoje krajowe premiery miało kilka modeli zaliczających się do segmentu lekkich pojazdów użytkowych.
Zobacz też: Jak dobrać odpowiednią zabudowę do auta dostawczego?
Pierwszą premierą, którą zaprezentowano na Fleet Market 2017 był Mercedes-Benz X-klasa. Muszę przyznać, że pierwszy seryjnie produkowany pick-up spod znaku trójramiennej gwiazdy wzbudził naprawdę spore zainteresowanie zwiedzających.
X-klasa prezentuje się całkiem nieźle i – według słów jednego z handlowców Mercedesa – od swojego protoplasty, czyli Nissana Navary odróżnia ją niemal całkowicie przemodelowana karoseria, większe hamulce, czy zdecydowanie przeprojektowana deska rozdzielcza. Ja z kolei zauważyłem, że chociaż co najmniej kilka elementów w tym m.in pokrętło wyboru napędu na desce rozdzielczej, czy zewnętrzne klamki są identyczne jak te stosowane w Nissanie.
Według mnie identyczna jest też skrzynia ładunkowa z widocznym na zdjęciu obok systemem przesuwnych punktów mocujących – w Navarze nazywa się to C-Channel.
Czy polscy klienci zdecydują się na pick-upa Mercedesa? Ciężko stwierdzić, bo tak na prawdę ani to typowy wół roboczy, ani limuzyna. A i bliskie pokrewieństwo z Nissanem rozrzedziło nieco szlachetną krew znanego rodu spod trójramiennej gwiazdy.
Zobacz też: Test: VW Amarok 3.0 TDI – pick-up klasy premium (wideo, zdjęcia)
Skoro zacząłem od pick-upa to drugim autem tego typu, który miał swoją premierę na Fleet Market była koncepcyjna wersja Volkswagena Amaroka.
VW Amarok Aventura Exclusive zaprezentowany został po raz pierwszy na tegorocznym salonie samochodowym we Frankfurcie, a teraz pokazany został polskiej publiczności.
Odmiana Aventura Exclusive w specjalnym metalizowanym lakierze w kolorze Kurkuma napędza 258-konna wersja jednostki 3.0 TDI V6 zblokowana z 8-biegowym „automatem” oraz stałym napędem 4MOTION.
Z zewnątrz Amarok Aventura Exclusive wyróżnia się też aż 19-calowymi obręczami wykończonymi na wysoki połysk, a w środku pojawiła się skórzana czarna tapicerka z kontrastującymi żółtymi szwami.
Kolejną nowością, która swoją ogólnopolską premierę miała na Fleet Market 2017 był Opel Vivaro Tourer.
To także nowość mająca swoją światowy debiut we Frankfurcie. Luksusowo wyposażony minibus w standardzie posiada elektronicznie sterowaną klimatyzację z przodu i manualną z tyłu wraz z dodatkowym nadmuchem ciepłego powietrza.
Zobacz też: Opel Vivaro Kombi Elegance i Tourer – oficjalny cennik w Polsce
Do tego zapracowani biznesmeni docenią dwa fabrycznie zamontowane złącza USB oraz gniazdka 230 V, dzięki czemu będą mogli podładować swoje urządzenia typu smartfon czy tablet.
W ramach opcjonalnego wyposażenia zamówić można np. dwa niezależne obrotowe fotele w drugim rzędzie siedzeń, przez co w kilka chwil przekształcić można Vivaro Tourera w mobilny pokój konferencyjny.
Warto też wspomnieć o tym, że Opel zaprezentował na swoim stoisku z pojazdami użytkowymi kilka bardzo ciekawych modeli z różnymi zabudowami.
Największe wrażenie zrobił na mnie czerwony Movano na „bliźniakach” z napędem 4×4 pochodzącym od austriackiej firmy Oberaigner.
Używany: Opel Movano B 2.3 CDTI 125 KM – zdrowy dwulatek (zdjęcia)
Brygadowa wersja mieszcząca 6 osób z zabudową warsztatową to bardzo ciekawa propozycja m.in dla firm energetycznych.
A o sporych możliwościach tego furgonu z układem 4×4 niech świadczą opony o wyraźnie zaznaczonym terenowym bieżniku.
Na stoisku firmy Renault nie zaprezentowano ani modelu Master, ani nawet Trafica. Było za to Kangoo. Ale nie takie zwykłe, tylko napędzane energią zgromadzoną w akumulatorze.
Zobacz też: Renault Kangoo Z.E. z większym zasięgiem – ceny od 116 900 zł
Renault Kangoo Z.E. Maxi Combi to 5-osobowa i przedłużona wersja, której zasięg na nowej baterii dochodzić ma od 120 km do 200 km.
Do tego cena takiej wersji to… 126 900 zł netto/156 087 brutto. No to chyba nie ma więcej pisać, zwłaszcza, że pełne naładowanie akumulatora trwać ma od 6 do 9 godzin.
Ciekawym akcentem pod względem adaptacji samochodów użytkowych był Peugeot Boxer z zabudową LAMBox firmy Lamar.
Oferująca 20 metrów sześciennych zabudowa przeobrażona została w mobilny salon ekspozycyjny prezentujący możliwości automatyki garażowej i przemysłowej firmy Nice.
Zobacz też: LAMBox – sklep mobilny w zabudowie kontenerowej
Boxer z taką zabudową jest wypożyczany autoryzowanym przedstawicielom firmy Nice, którzy mogą w przystępny sposób zaprezentować swoje rozwiązania i produkty na targach czy lokalnych imprezach branżowych. A że tak zabudowany kontener nie przekracza 3,5-tonowego DMC, może nim jeździć każdy kierowca posiadający kategorię prawa jazdy B.