Wyspecjalizowany w sprzedaży i serwisie pierwszy salon sieci Toyota Professional powstał w Sulejówku. To część pilotażowego programu japońskiej marki.
Toyota Professional to submarka, która oferować ma lekkie użytkowe samochody z gamy Toyoty. To pilotażowy program, który Toyota Motor Europe powierzyła polskiemu oddziałowi firmy.
Wypracowane nas standardy w przyszłości wdrożone zostaną u dealerów Toyoty na całym Starym Kontynencie.
Zobacz też: Toyota Professional – nowa marka na rynku aut dostawczych
Pierwszy taki punkt – Toyota Professional Carolina Centrum Samochodów Dostawczych – powstała już w Sulejówku.
Jeszcze w listopadzie otwarty zostanie kolejny taki wyspecjalizowany w sprzedaży oraz obsłudze dostawczych pojazdów Toyoty salon w Poznaniu, a nieco później w Zielonej Górze.
– Do tej pory angażowaliśmy w sprzedaż naszych aut dostawczych 1/3 sieci autoryzowanych salonów Toyoty. Jednak dziś, by móc wprowadzić najlepsze wzorce jakości obsługi także dla tej grupy samochodów, uruchamiamy program Toyota Professional – tłumaczy Tomasz Suliga, LCV Manager w Toyota Motor Poland.
– To będą wysoce wyspecjalizowane obiekty, powstające w nowych lokalizacjach. Naszym celem jest stworzenie w kolejnych latach nowej sieci sprzedażowo-serwisowej Toyoty dla tej grupy aut” – dodaje Tomasz Suliga.
Zobacz też: Test: Toyota ProAce 2.0 D-4D 150 KM – furgon w wersji Medium (wideo, zdjęcia)
Aktualnie trzon gamy modelowej marki Toyota Professional stanowi średniej wielkości model PROACE oraz osobowa wersja PROACE Verso.
Niebawem w salonach zadebiutuje także mniejsza Toyota PROACE City oraz PROACE City Verso. Rodzinę użytkowych modeli uzupełnia pick-up Hilux.
Bardzo prawdopodobne, że w ciągu najbliższych 2-3 lat gama modelowa modelowa powiększy się o pojazd z segmentu dużych aut dostawczych.
Zobacz też: Następna generacja Jumpera i Boxera oraz Movano z Gliwic
Wiadomo przecież, że PROACE to bliźniak m.in. Citroena Jumpy czy Peugeota Experta, a mniejszy PROACE City to klon Citrena Berlingo oraz Peugeota Partnera.
Dlatego możliwe, że najnowsze wcielenie Jumpera, Boxera, czy Opla Movano, które produkowane ma być w zakładach w Gliwicach, będzie także oferowane z logotypem Toyoty ma masce.
Źródło zdjęć: Toyota