To kolejny przypadek skrajnie przeładowanego busa jeżdżącego dla największej firmy w kraju! Pocztowe Iveco Daily ważyło 9200 kg – co na to Poczta Polska?
12 100 kg, 8500 kg czy 8400 kg – inspektorzy ITD z Wrocławia co jakiś czas zatrzymują do zważenia pojazdy dostawcze jeżdżące dla Poczty Polskiej. Pisałem już niejednokrotnie o tych przypadkach, jednak poza mandatem i nakazem rozładunku towaru, w tej powtarzającej się sytuacji nie zmieniło się nic.
Zobacz też: Pocztowe Iveco Daily ważyło 12 100 kg przy ładowności 480 kg
Dzisiaj, czyli 25 czerwca dolnośląskie “Krokodyle” po raz kolejny zatrzymały białe Iveco Daily z serii Heavy Duty (czyli wersję z fabrycznym DMC na poziomie 6 albo 6,5 tony) przewożące towar dla największego polskiego operatora pocztowego.
Tym razem zarejestrowana na 3,5 tony ciężarówka ważyła 9,2 tony. W tym przypadku kierujący busem ukarany został mandatem w wysokości 1000 złotych a ponadto nakazano rozładunek do masy określonej w dowodzie rejestracyjnym.
Warto dodać, że to zatrzymane Iveco było najcięższym pojazdem typu bus zatrzymanym w tym roku przez WITD Wrocław…
Zobacz też: eVAN: do 70 000 zł dla firm na zakup elektrycznego dostawczaka
I w zasadzie na tym zazwyczaj kończyłem swojej utyskiwania na rzeczywistość w lekkim transporcie. Ale nie tym razem! Napisałem oficjalnego maila do przedstawicieli Poczty Polskiej z prośbą o komentarz w tej sprawie.
Oczywiście zatrudniająca przeszło 80 000 ludzi spółka, to największy pracodawca w kraju, jednak to nie zmienia faktu, że ktoś z “góry” powinien wiedzieć o takiej powtarzającej się notorycznie sytuacji. Bo teraz po moim mailu już wie!
O ile kierowca i widoczny na zdjęciach samochód może należeć do podwykonawcy Poczty Polskiej, a nawet jeżeli kierowca sam ładuje towar na busa, to przecież takie regularnie zdarzające się akcje z ekstremalnie przeładowanymi pojazdami w barwach Poczty Polskiej raczej nie powinny mieć miejsca. Teraz czekam na odpowiedź, którą też opublikuję w osobnym artykule.
Źródło zdjęć: WITD Wrocław