Reklama

Nowe Iveco Daily ważyło ponad 7 ton – tak wygląda transport garaży

Nowe Iveco Daily ważyło ponad 7 ton – tak wygląda transport garaży

A potem w ogłoszeniu: “nigdy nie było przeładowane!” Nowe Iveco Daily ważyło ponad 7 ton – tak wygląda transport garaży w Polsce.

We wtorek 15 grudnia inspektorzy z oddziału ITD w Lesznie prowadzili działania kontrolne w mieście. W trakcie patrolowania Leszna zwrócili uwagę na “małą ciężarówkę IVECO, którą przewożono elementy garaży samochodowych, między innymi ciężkie bramy.”

Jak się okazało, po doprowadzeniu busa na punkt wagowy, zarejestrowane na 3,5 tony Iveco Daily z rodziny Heavy Duty (tak na oko bardzo “świeża” 15-paletówka) ważyło z ładunkiem ponad 7000 kg.

Zobacz też: Trans Assist – aplikacja dla busów “na międzynarodówce”

Oczywiście cała kontrola, którą chwali się WITD Poznań, pod które podlega leszczyński oddział, zakończyła się 500-złotowym mandatem oraz nakazem rozładunku części towaru, aby pojazd mógł ruszyć w dalszą trasę.

PS: Czasem wymieniamy opinie dotyczące tego ile powinna wynieść dopuszczalna masa całkowita busa, aby można było prowadzić go na kategorię B.

Powyższy przykład pokazuje, że żadne 4250 kg czy równe 5000 kg nie zmienią nic. Teraz na takiego “Ivana” co ma niby 3,5 tony DMC, ale z fabryki wyjechał jako 5-tonówka (powyższy przykład idealnie tutaj pasuje) ładuje się po 6-7 ton nie od święta a po prostu, codziennie (po ang. daily to codziennie 😉 ).

Jeżeli wiec będzie DMC 5 ton na kategorię, to niech chociaż powiąże się to np. z badaniami jakie przechodzą zawodowi kierowcy co 5 lat.

Zobacz też: Euro NCAP sprawdziło systemy bezpieczeństwa w dostawczakach

Rozmawiałem z lekarzem przeprowadzającym takowe badania dla osób jeżdżących firmowym autem i kierowców zawodowych – dla tej drugiej grupy takowe testy są poszerzone a wyniki podlegają innej weryfikacji.

A co z przewoźnikami posiadającymi całe floty zestawów typu ciągnik siodłowy i powiedzmy naczepa 13,6 metra? Podatek od środków transportu, viaBOX-y, licencja na przewóz rzeczy, certyfikat kompetencji zawodowych, czytniki tachografów, archiwizacja dokumentów i wiele, wiele innych.

Więc taka 5-tonówka, która jeździłaby z kolejnymi 5 tonami na pace, byłaby sporym zagrożeniem dla całego transportu ciężkiego o wiele bardziej niż ma to miejsce teraz.

Komentarze