Reklama

Problem z obrotnicą i prawie 1000 euro kary dla kierowcy Sprintera

Problem z obrotnicą i prawie 1000 euro kary dla kierowcy Sprintera

Jadący z Wielkiej Brytanii z 3 autami laweciarz wpadł w Niemczech. Problemem okazała się realna waga przyczepy z obrotnicą.

Jednak nie tylko Polacy kombinują, jak mogą… W środę 13 grudnia w godzinach porannych niemieccy funkcjonariusze z inspektoratu policji autostradowej zwrócili uwagę na zestaw pojazdów na kategorię B+E, którym przewożono 3 samochody osobowe.

Litewski kierowca ciągnący Sprinterem 906 lawetę z obrotnicą jechał z Wielkiej Brytanii do swojej ojczyzny, ale jego podróż przerwano w Hermsdorfer Kreuz przy autostradzie A4.

Reklama

Po skierowaniu zestawu na wagę pomostową wyszło na jaw, że przyczepa waży realnie 4660 kg przy uciągu na haku Sprintera na poziomie 2000 kg, co jak skrupulatnie wyliczyli niemieccy funkcjonariusze, oznaczało przekroczenie dopuszczalnych parametrów o ponad 130%.

Na lawecie z obrotnicą litewski laweciarz przewoził dwa kombi: Opla Vectrę oraz Volvo V70. Do tego na najeździe Sprintera znajdował się Opel Zafira, ale niemieccy policjanci nie wspomnieli w oficjalnym komunikacie o przekroczeniu DMC autolawety.

Ostatecznie 33-letni litewski kierowca musiał wpłacić kaucję w wysokości 875 euro i mógł kontynuować trasę w kierunku domu dopiero po rozładowaniu przyczepy.

Źródło zdjęć: Polizei

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

sześć + 17 =