W lutym 2020 roku zarejestrowano w Polsce o 10,5% mniej nowych samochodów dostawczych niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) opublikował najnowsze dane dotyczące rejestracji nowych pojazdów dostawczych do 3,5 tony DMC.
Na podstawie analizy danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, że polscy klienci odebrali w lutym 2020 roku 4644 egzemplarze lekkich samochodów użytkowych, a to wynik o 10,5% (-547 sztuk) gorszy niż w styczniu 2019 roku.
Po części taka sytuacja wynika, ze światowego spowolnienia gospodarki, ale też i rosnącej inflacji oraz niepewnej przyszłości w wielu branżach, w tym transportowej, która od lat jest stałym odbiorcą nowych busów jeżdżących na trasach międzynarodowych i krajowych.
Zobacz też: Chłodnie na bazie elektrycznego Volkswagena e-Craftera dla Żabki
W lutym najpopularniejszą marką wybieraną przez polskich klientów było Renault (710 szt.). Na drugim miejscu w rankingu TOP 10 poszczególnych producentów znalazł się Ford (698 szt.).
Dalej w rankingu jest Mercedes-Benz (550 szt.), Fiat (612 szt.), Peugeot (432 szt.), Volkswagen (339 szt.), Opel (287 szt.), Citroen (293 szt.) oraz Iveco (294 szt.). Lutowe TOP 10 wśród popularności marek zamyka Toyota (179 szt.).
Z kolei pod względem konkretnych modeli najczęściej rejestrowanych w lutym króluje Renault Master (604 szt.). Na kolejnych miejscach znalazł się Fiat Ducato (489 szt.), Mercedes Sprinter (437 szt.), Iveco Daily (294 szt.), Peugeot Boxer (265 szt.).
Drugą „piątkę” modelowego rankingu TOP 10 w lutym 2020 zaczyna Ford Transit (265 szt.) z mniejszym bratem, czyli Transitem Customem (156 szt.), a dalej jest Opel Movano (145 szt.), Citroen Jumper (131 szt.).
Na ostatnie miejsce TOP 10 załapał się Volkswagen Crafter, który w porównaniu do ubiegłorocznego lutego spadł kilka pozycji w dół rankingu – strata to aż 44,6% (-99 szt.).
Zobacz też: Mercedes Sprinter z silnikiem 2.0 o mocach od 114 do 170 KM
Co ciekawe, w zestawieniu PZPM za dwa pierwsze miesiące 2020 roku tylko Renault Master przekroczyło próg 1000 egzemplarzy (dokładniej 1146 szt.; -8,9% rok do roku).
Na drugiej pozycji względem łącznej liczby rejestracji w styczniu i lutym znalazł się Mercedes-Benz Sprinter (972 szt.; +24,9% rok do roku), co może świadczyć, że nie tylko niska cena dostawczaka gra pierwszą rolę w zakupowych decyzjach polskich klientów.
Źródło zdjęć: Renault, Volkswagen, Mercedes-Benz