Reklama

Renault Kangoo w wersji L2 wchodzi na polski rynek

Renault Kangoo w wersji L2 wchodzi na polski rynek

Renault Kangoo L2 wchodzi na polski rynek. Przedłużona furgonetka dostępna będzie z jednostkami spalinowymi oraz z silnikiem elektrycznym.

Jak informuje Renault Polska, można już zamawiać dostawczy model Kangoo z nadwoziem L2. Furgonetka oferuje standardowo od 4,2 m3 do 4,9 m3 kubatury ładowni w wersji ze uchylną przegrodą i składanym fotelem pasażera.

Przedłużenie o 420 mm względem wersji L1 odmiany Kangoo uzyskano zwiększając o 380 mm rozstaw osi oraz o 40 mm zwis tylny.

Reklama

Auto oferuje DMC od 2270 do 2550 kg a ładowności – tylko w połączeniu z silnikami Diesla – ma dochodzić do 1000 kg. Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej wynosi 2230 – 3548 mm przy wysokości paki określonej na 1215 mm.

Z kolei szerokość maksymalna ładowni dochodzić ma do 1570 mm a pomiędzy nadkolami jest do dyspozycji 1248 mm, czyli zmieści się tam na długość standardowa europaleta.

Renault Kangoo L2 (na zdjęciu akurat wersja elektryczna E-Tech) oferuje ładownię oferującą 1 m3 więcej niż w wersja L1. Do tego przesuwne boczne mają szerokość 83 cm, czyli o około 21 cm więcej niż w krótszym wariancie.

Renault Kangoo w użytkowym wariancie van może posiadać aż 11 systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy a wśród nich znalazł się np. układ wspomagania nagłego hamowania, asystent utrzymania pasa ruchu czy kamera Rear View Assist zastępującej lusterko wsteczne, która przydaje się zwłaszcza przy nieprzeszkolonych tylnych skrzydłach oraz ścianie grodziowej bez okna.

Przedłużony dostawczak Renault może być wyposażony też w 8-calowy dotykowy ekran z systemem multimedialnym Easy Link, który połączyć można ze smartfonem z systemem operacyjnym Android lub iOS.

Cennik Renault Kangoo Van L2 oraz Kangoo Van L2 E-Tech

W porównaniu z krótką wersją L1 dopłata do wariantu L2 wynosi 5000 zł netto. Sam zaś cennik na polskim rynku Renault Kangoo L2 w wersjach spalinowych zaczyna się od 90 900 zł netto za wersję z turbobenzynowym silnikiem 1.3 TCe o mocy 130 KM i 6-biegową manualną skrzynią. Ten sam pojazd, ale już z przekładnią EDC kosztuje minimum 98 400 zł netto.

Najsłabszy diesel 1.5 dCi o mocy 95 KM to wydatek co najmniej 92 900 zł netto, natomiast wersja 115-konna tej wysokoprężnej konstrukcji kosztuje 94 900 zł netto. W przypadku mocniejszego wariantu klienci mogą zamówić także „automat”, ale wtedy cena zaczyna się już od 102 400 zł netto.

Poza Renault Kangoo Van E-Tech 100% electric w wersji L2 z silnikiem EV45 11 kW jest dostępne w cenie 151 700 zł, a z silnikiem EV45 22 kW w cenie 156 700 zł (ceny netto).

Elektryczne Renault Kangoo E-Tech ma mieć do 800 kg ładowności, chociaż polski konfigurator wskazuje maksymalną ładowności na poziomie 702 kg… Na pocieszenie w serii jest klimatyzacja automatyczna jednostrefowa.

Ponadto polscy klienci mogą zamówić w pełni elektryczne Renault Kangoo Van E-Tech z nadwoziem L2 w cenie 151 700 zł netto. Taka elektryczna furgonetka napędzana jest silnikiem EV45 o mocy 90 kW/122 KM generującym 245 Nm i posiada seryjnie możliwość tylko i wyłącznie ładowania prądem zmiennym AC o mocy 11 kW (bez możliwości ładowania prądem stałym DC).

Elektryczny Kangur wyposażony w ładowarkę pokładową mogącą przyjąć 22 kW prądu AC i do 80 kW prądem stałym DC startuje z ceną od 156 700 zł netto. W obu pojazdach pojemność litowo-jonowych baterii trakcyjnych wynosi 45 kWh, lecz tylko w droższej wersji znalazł się układ chłodzenia baterii cieczą.

W przypadku Kangoo E-Tech ładowność dochodzić ma do 800 kg a uciąg na haku to nieco skromne 500 kg. Co ciekawe, polski importer wkrótce planuje wprowadzenie do oferty również wersji brygadowej Kangoo Van E-Tech.

Na koniec dodam od siebie, że wariant L2 (bez względu na napęd spalinowy czy elektryczny) nie jest dostępny z rozwiązaniem nazwanym przez Renault jako Open Sesame, co oznacza brak słupka B za fotelem pasażera – ta opcja dostępna jest wyłącznie dla wersji L1.

Źródło zdjęć: Renault

Podziel się: