Elektryczne Renault Master E-Tech z większą baterią 52 kWh wycenione na polskim rynku. Ceny startują od 248 200 zł netto.
Pod koniec listopada minionego roku pisałem o tym, że Renault planuje wprowadzić do oferty większą baterię dla elektrycznego Mastera jako alternatywę dla stosowanego akumulatora o pojemności 33kWh.
Nowy zespół akumulatorów ma pojemność 52 kWh choć dalej będzie współpracować z elektrycznym silnikiem o mocy 77 KM i z maksymalnym momentem obrotowym dochodzącym do 225 Nm, lecz zamiast realnego zasięgu dochodzącego do 120 kilometrów elektryczna MAsterka 52 kWh przejechać powinna według cyklu WLTP już do 147-204 kilometrów (w zależności od kompletacji danego wariantu nadwozia i wyposażenia).
Zobacz też: Renault Master Z.E. z baterią 52 kWh – zasięg efektywny do 190 km
Master E-Tech może być ładowany prądem zmiennym AC o mocy 7,4 kW i aby uzupełnić baterię do pełna potrzeba 9,5 godziny.
Z kolei ładowarka 22 kW prądu stałego DC umożliwia naładowanie akumulatora trakcyjnego w 100% w ciągu 3 godzin a to dalej bardzo niekonkurencyjne dane pod względem konkurencji.
Przykładowo Ford E-Transit ma możliwość ładowania prądem AC o mocy 11,3 kW – uzupełnienie energii od 0 do 100% trwa ponad 8 godzin a korzystając z ładowarki DC o mocy 115 kW trzeba przeznaczyć na doładowanie od 15% do 80% baterii tylko 34 minuty.
Zobacz też: Ford E-Transit – pierwsza jazda testowa
Renault Master E-Tech z zespołem akumulatorów 52 kWh występować ma w tonażu 3,1 t oraz 3,5 tony a także w 13 różnych wariantach, w tym jako furgon (wersje od L1H1 do L3H2 z ładownią od 8 do 15 m3), platforma do zabudowy (L2 i L3) oraz podwozie do zabudowy (L2 i L3).
Najtańszą opcją jest platforma 3100 kg DMC L2, której cena zaczyna się od 248 200 zł netto. Z kolei „blaszka” L1H1 3100 kg DMC to co najmniej wydatek 258 200 zł netto.
Krótsze podwozie do zabudowy L2 – dostępne wyłącznie w wariancie 3500 kg DMC – wyceniono na 274 750 zł netto.
Przy okazji warto wspomnieć, że wersje 3100 kg DMC mają prędkość maksymalną ograniczoną do 100 km/h, lecz wersje 3500 kg DMC nie pojadą szybciej niż 80 km/h.
Źródło zdjęć: Renault