Renault Trucks zapowiada model Master Z.E. z powiększoną baterią 52 kWh. Zasięg efektywny dochodzić ma do 190 kilometrów.
Oferowany dotychczas elektryczny wariant Renault Master Z.E. 33 dostępny był wyłącznie z litowo-jonowym zestawem akumulatorów o pojemności 33 kWh, co – według producenta – pozwalać ma na przejechanie do 120 kilometrów w rzeczywistych warunkach drogowych.
Zobacz też: Wodorowe Renault Master H2-TECH jako podwozie pod zabudowę
Teraz Renault Trucks, nazywane też jako „czerwone Renault”, które oferuje przede wszystkim pojazdy ciężarowe i ciągniki siodłowe, informuje, że wprowadzi do swojej oferty model Master Z.E. z powiększoną do 52 kWh baterią pozwalającą przejechać do 190 kilometrów (maksymalnie do 224 kilometrów według cyklu WLTP).
Tak, jak dotychczas pojazd napędzany będzie elektrycznym silnikiem o mocy maksymalnej 57 kW/76 KM, który generuje 225 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Renault Master Z.E. z powiększoną baterią będzie oferowany w wariancie 3,1 tony oraz 3,5 tony a jego prędkość maksymalna ma nie przekraczać 100 km/h.
Gwarancja na Mastery Z.E. wynosi 2 lata lub 100 000 km oraz 8 lat lub 160 000 km na akumulatory trakcyjne.
Zobacz też: Sprinter z OM651 nie spełnia norm spalin – zasądzono odszkodowanie
Elektryczna Masterka z powiększonymi akumulatorami występować będzie jako podwozie pod zabudowę, platforma pod zabudowę oraz furgon w wariantach o 3 długościach oraz 2 wysokościach.
Elektryczne Masterki od Renault Trucks są wyposażone w specjalne systemy takie jak kamery cofania czy czujniki martwego pola w lusterkach.
Renault Trucks Master Z.E. ma także na swym pokładzie układ dźwiękowego ostrzegania pieszych, który jest aktywny przy prędkościach poniżej 30 km/h.
Według oficjalnych zapowiedzi ludzi z „czerwonego Renault” elektryczny Master Z.E. z powiększoną do 52 kWh baterią ma być dostępny od wiosny 2022 roku.
Źródło zdjęć: Renault Trucks