Reklama

 

Renault Master Z.E. z baterią 52 kWh – zasięg efektywny do 190 km

Renault Master Z.E. z baterią 52 kWh – zasięg efektywny do 190 km

Renault Trucks zapowiada model Master Z.E. z powiększoną baterią 52 kWh. Zasięg efektywny dochodzić ma do 190 kilometrów.

Oferowany dotychczas elektryczny wariant Renault Master Z.E. 33 dostępny był wyłącznie z litowo-jonowym zestawem akumulatorów o pojemności 33 kWh, co – według producenta – pozwalać ma na przejechanie do 120 kilometrów w rzeczywistych warunkach drogowych.

Zobacz też: Wodorowe Renault Master H2-TECH jako podwozie pod zabudowę

Reklama

Dotychczas oferowana bateria 33 kWh (na zdjęciu) pozwalała na przejechanie do 120 km w realnych warunkach. Master Z.E z akumulatorami 52 kWh powinien oferować już zasięg do 190 km.

Teraz Renault Trucks, nazywane też jako “czerwone Renault”, które oferuje przede wszystkim pojazdy ciężarowe i ciągniki siodłowe, informuje, że wprowadzi do swojej oferty model Master Z.E. z powiększoną do 52 kWh baterią pozwalającą przejechać do 190 kilometrów (maksymalnie do 224 kilometrów według cyklu WLTP).

Tak, jak dotychczas pojazd napędzany będzie elektrycznym silnikiem o mocy maksymalnej 57 kW/76 KM, który generuje 225 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Renault Master Z.E. z powiększoną baterią będzie oferowany w wariancie 3,1 tony oraz 3,5 tony a jego prędkość maksymalna ma nie przekraczać 100 km/h.

Gwarancja na Mastery Z.E. wynosi 2 lata lub 100 000 km oraz 8 lat lub 160 000 km na akumulatory trakcyjne.

Zobacz też: Sprinter z OM651 nie spełnia norm spalin – zasądzono odszkodowanie

Umieszczone pod podwoziem baterie nie ograniczają właściwości użytkowych elektrycznego Renault Master. Widoczna na zdjęciu “blaszka” L2H2 oferuje 10,8 m3 pojemności ładowni, a więc tyle, co wariant z turbodieslem pod maską.

Elektryczna Masterka z powiększonymi akumulatorami występować będzie jako podwozie pod zabudowę, platforma pod zabudowę oraz furgon w wariantach o 3 długościach oraz 2 wysokościach.

Elektryczne Masterki od Renault Trucks są wyposażone w specjalne systemy takie jak kamery cofania czy czujniki martwego pola w lusterkach.

Renault Trucks Master Z.E. ma także na swym pokładzie układ dźwiękowego ostrzegania pieszych, który jest aktywny przy prędkościach poniżej 30 km/h.

Według oficjalnych zapowiedzi ludzi z “czerwonego Renault” elektryczny Master Z.E. z powiększoną do 52 kWh baterią ma być dostępny od wiosny 2022 roku.

Źródło zdjęć: Renault Trucks

Podziel się: