Stacje szybkiego ładowania IONITY – pierwsze 20 punktów w 2017 roku

Stacje szybkiego ładowania IONITY – pierwsze 20 punktów w 2017 roku

Niemcy, Norwegia i Austria to kraje, w których jeszcze w 2017 roku powstanie 20 punktów szybkiego ładowania aut elektrycznych na stacjach OMV i Circle K.

Spółka joint venture IONITY to wspólny projekt BMW, Forda i Grupy Volkswagen (wraz z Audi i Porsche), który ma na celu stworzenie na europejskich drogach sieci stacji szybkiego ładowania samochodów elektrycznych.

Zobacz też: StreetScooter Work XL – elektryczny Ford Transit we flocie DHL

Do 2020 roku monachijska spółka planuje uruchomić 400 punktów HPC (z ang. High-Power Charging) o mocy 350 kW, które umożliwią szybkie naładowanie baterii w elektrycznych autach, co wpłynąć ma na zwiększenie atrakcyjności tego typu samochodów.

Według deklaracji władz IONITY, jeszcze w 2017 rok w Niemczech, Austrii i Norwegii zacznie działać pierwszych 20 punktów szybkiego ładowania na stacjach OMV, Circle K i Tank & Rast, które mają być oddalono od siebie co 120 kilometrów.

Taki projekt może rzeczywiście zwiększyć zainteresowanie przewoźników napędem elektrycznym m.in. w samochodach dostawczych. Dzisiaj największym problemem jest ciągle mały zasięg, który może i sprawdzi się w kurierce, ale już nie w krajowej dystrybucji, nie wspominając o transporcie międzynarodowym.

Czy w takim razie elektryczne dostawczaki szybko wyprą lekkie auta użytkowe z silnikami spalinowymi? Szybko może nie, ale już dzisiaj wiadomo, że Mercedes Sprinter III generacji będzie dostępny w wersji elektrycznej, a w Niemczech flota DHL używa już pierwszych egzemplarzy Fordów Transitów na baterie.

Źródło zdjęć: Ford

Komentarze