Toyota zaprezentowała Hiluxa w nowej wersji GR SPORT II. Wśród zmian znalazł się m.in. większy rozstaw kół i tarcze hamulcowe z tyłu.
Aktualnie Toyota Hilux to jeden z najlepiej sprzedający się pick-upów na polskim rynku. Niebawem, bo w II półroczu 2024 roku pojawić się na w sprzedaży odmiana GR SPORT II.
Auto występować ma wyłącznie z mocniejszym 204-konnym turbodieslem 2.8 D-4D, który generuje równe 500 Nm przekazywane na koła za pośrednictwem układu 4×4.
Warto jednak wiedzieć, że ten wariant Hiluxa otrzymał zmodyfikowane zawieszenie oparte tak, jak w I edycji wersji GR SPORT na jednorurowych amortyzatorach z przodu i z tyłu. Jednak w odmianie GR SPORT II zwiększono prześwit o 20 mm, co przełożyło się na zwiększeniu kąta natarcia z 29 do 30 stopni.

Do tego rozstaw kół przednich został poszerzony o 140 mm a kół tylnych o 155 mm, co na pewno korzystnie wpłynie na stabilność podczas pokonywania zakrętów.
Ponadto klienci zamawiając tę wersję Hiluxa mogą liczyć na lekkie 17-calowe felgi aluminiowe z lepszymi właściwościami aerodynamicznymi. Obręcze obuto w opony AT a układ hamulcowy zyskał 17-calowe tarcze z przodu, natomiast na tylnej osi zamiast bębnów pojawiły się 15-calowe hamulce tarczowe.
Co ciekawe, inżynierowie popracowali też nad właściwościami aerodynamicznymi, przez co przeprojektowano przedni zderzaka z oprawą świateł przeciwmgielnych, dzięki czemu zmniejszono turbulencje w nadkolach oraz zredukowano opór powietrza.
Hilux GR SPORT II zyskał również inny spojler za kabiną oraz nową pokrywę skrzyni o aerodynamicznych kształtach.

Nie zampomniano też o nadaniu wnętrzu Hiluxa ciekawszego charakteru: z czarnątrapicerką kontrastują czerwone pasy bezpieczeństwa a przy kierownicy pojawiły się łopatki. Do tego na pedale przyspieszenia i hamulca pojawiły się sportowe nakładki wykonane z aluminium.
Chętni klienci będą mogli składać zamówienia na usportowionego pick-upa Toyoty w I połowie przyszłego roku, a pierwsze egzemplarze pojawić się powinny u dealerów w II połowie 2024 roku.
Źródło zdjęć: Toyota