Reklama

Toyota Hilux GR SPORT II – większy rozstaw kół i tarcze z tyłu

Toyota Hilux GR SPORT II – większy rozstaw kół i tarcze z tyłu

Toyota zaprezentowała Hiluxa w nowej wersji GR SPORT II. Wśród zmian znalazł się m.in. większy rozstaw kół i tarcze hamulcowe z tyłu.

Aktualnie Toyota Hilux to jeden z najlepiej sprzedający się pick-upów na polskim rynku. Niebawem, bo w II półroczu 2024 roku pojawić się na w sprzedaży odmiana GR SPORT II.

Auto występować ma wyłącznie z mocniejszym 204-konnym turbodieslem 2.8 D-4D, który generuje równe 500 Nm przekazywane na koła za pośrednictwem układu 4×4.

Reklama

Warto jednak wiedzieć, że ten wariant Hiluxa otrzymał zmodyfikowane zawieszenie oparte tak, jak w I edycji wersji GR SPORT na jednorurowych amortyzatorach z przodu i z tyłu. Jednak w odmianie GR SPORT II zwiększono prześwit o 20 mm, co przełożyło się na zwiększeniu kąta natarcia z 29 do 30 stopni.

Toyota Hilux GR SPORT II dostępna będzie wyłącznie z podwójną 5-osobową kabiną. W serii znajdzie się m.in. najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym wyświetlaczem. Standardem jest też nawigacja offline, która wskazuje trasę nawet po utraceniu połączenia z internetem. 

Do tego rozstaw kół przednich został poszerzony o 140 mm a kół tylnych o 155 mm, co na pewno korzystnie wpłynie na stabilność podczas pokonywania zakrętów.

Ponadto klienci zamawiając tę wersję Hiluxa mogą liczyć na lekkie 17-calowe felgi aluminiowe z lepszymi właściwościami aerodynamicznymi. Obręcze obuto w opony AT a układ hamulcowy zyskał 17-calowe tarcze z przodu, natomiast na tylnej osi zamiast bębnów pojawiły się 15-calowe hamulce tarczowe.

Co ciekawe, inżynierowie popracowali też nad właściwościami aerodynamicznymi, przez co przeprojektowano przedni zderzaka z oprawą świateł przeciwmgielnych, dzięki czemu zmniejszono turbulencje w nadkolach oraz zredukowano opór powietrza.

Hilux GR SPORT II zyskał również inny spojler za kabiną oraz nową pokrywę skrzyni o aerodynamicznych kształtach.

Pick-up Toyoty w wersji GR SPORT II wyróżnia się m.in. czerwonymi sprężynami czy czarnymi poszerzeniami błotników. Stylistyczne detale i lekkie zmiany w zawieszeniu nie zmniejszyły parametrów użytkowych Hiluxa: dalej ładowność sięga 1000 kg a uciąg na haku to 3500 kg.

Nie zampomniano też o nadaniu wnętrzu Hiluxa ciekawszego charakteru: z czarnątrapicerką kontrastują czerwone pasy bezpieczeństwa a przy kierownicy pojawiły się łopatki. Do tego na pedale przyspieszenia i hamulca pojawiły się sportowe nakładki wykonane z aluminium. 

Chętni klienci będą mogli składać zamówienia na usportowionego pick-upa Toyoty w I połowie przyszłego roku, a pierwsze egzemplarze pojawić się powinny u dealerów w II połowie 2024 roku.

Źródło zdjęć: Toyota

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

4 × pięć =