Toyota PROACE ma problem z pasami bezpieczeństwa

Toyota PROACE ma problem z pasami bezpieczeństwa

Toyota Motor Poland poinformowała UOKiK, że Toyota PROACE ma problem z pasami bezpieczeństwa. W Polsce kampania naprawcza obejmie 2640 aut.

Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o ogłosiła akcję naprawczą dla modelu PROACE, który wyprodukowany został we Francji w okresie od 5 maja 2016 do 28 lutego 2019 roku.

Chodzi o wadliwą klamrę pasów bezpieczeństwa w kanapach z podwójnym siedziskiem pasażera.

Zobacz też: Test: Toyota ProAce 2.0 D-4D 150 KM – furgon w wersji Medium (wideo, zdjęcia)

W określonych warunkach, jak np. awaryjne hamowanie przy jednoczesnym omijaniu przeszkody, zewnętrzny pas bezpieczeństwa podwójnego fotela pasażera może zostać odpięty samoczynnie.

Skutkować to może tym, że pasażer siedzący na skrajnym zewnętrznym miejscu, nie będzie chroniony przez pas bezpieczeństwa w razie wypadku czy kolizji.

W Polsce akcja dotyczy 2640 pojazdów. Kiedyś podawałem bezpośredni link do numerów VIN wytypowanych w kampanii egzemplarzy, ale od pewnego czasu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie podaje takich danych zasłaniając się… danymi RODO.

Zobacz też: Przy akcjach przywoławczych UOKiK nie podaje już numerów VIN

Pani Agnieszka Orlińska z UOKiK odpisując na kolejnego mojego maila podkreśliła, że “każdy komunikat o kampanii naprawczej zgłoszonej do UOKiK zawiera dane kontaktowe podmiotu ją ogłaszającego, zatem osoby zainteresowane mają możliwość uzyskania niezbędnych informacji.”

W takim razie: aby sprawdzić czy Wasza PROACE II generacji nie jest niebezpieczna dla użytkowników, skontaktuj się z Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).

Źródło zdjęcia: Toyota

Komentarze