W środę 9 marca światową premierę miał elektryczny Volkswagen ID. Buzz Cargo. Elektryczny dostawczak ma 204 KM i baterię o pojemności 77 kWh.
Na początek garść informacji technicznych i użytkowych. VW ID. Buzz występować ma początkowo w dwóch wersjach: jako maksymalnie 5-osobowy minibus oraz furgon.
Później do oferty dołączy wersja L2 z dłuższym rozstawem osi, która w wersji osobowej umożliwi zabranie 6 lub nawet 7 podróżnych (wraz z kierowcą).
Zarówno pasażerska odmiana, jak i użytkowa wersja Cargo napędzana jest elektrycznym silnikiem o mocy 204 KM a 310 Nm maksymalnego momentu obrotowego przekazywane jest na koła tylnej osi.
Zobacz też: Test: Opel Vivaro-e – poza zasięgiem (wideo, zdjęcia)
Jak podaje producent, maksymalna prędkość została ograniczona do 145 km/h.
Umieszczony pod podłogą akumulator trakcyjny ma pojemność 77 kWh (82 kWh brutto), ale jak na razie Volkswagen nie podał oficjalnych danych dotyczących zasięgów.
Można podejrzewać, że w realnych warunkach uda się przekroczy barierę 300-350 kilometrów podczas typowo miejskiej eksploatacji.