Reklama

VW ID. Buzz Cargo – aż 3000 kg DMC i tylko 644 kg ładowności

VW ID. Buzz Cargo – aż 3000 kg DMC i tylko 644 kg ładowności

Według konfiguratora VW ID. Buzz Cargo ma do 644 kg ładowności a w komunikatach podawano 719 kg. No i ta przeszklona klapa z pełną grodzią…

Od pewnego czasu producenci pojazdów mocno inwestują w opracowanie, produkcję i promowanie elektrycznych samochodów, w tym modeli użytkowych.

Niedawno Volkswagen Samochody Użytkowe ogłosił ceny swojego najnowszego modelu ID. Buzz Cargo na polskim rynku oraz podał sporo informacji dotyczących wyposażenia i parametrów technicznych. Postanowiłem się zatem bliżej przyjżeć ten konstrukcji, która nie będzie już mieć spalinowego wariantu z silnikiem benzynowym czy Diesla pod maską.

Reklama

Zobacz też: Cennik VW ID. Buzz Cargo od 245 877 zł brutto. Ładownia? Na 2 EP

I tak przestrzeń ładunkowa VW ID. Buzz Cargo ma objętość 3,9 m3 i mieścić powinna dwie europalety 1200×800 mm. Są to więc wartości odpowiadające małym miejskim vanom typu VW Caddy czy Citroen Berlingo.

Oczywiście wysoka masa własna to w dużej mierze „zasługa” ciężkiego zestawu litowo-jonowych akumulatorów o pojemności 77 kWh netto (82 kWh brutto). Do tego trzeba jednak dodać bardzo bogate wyposażenie, które także zwiększa masę własną pojazdu zmniejszając jednocześnie legalną ładowność VW ID. Buzz Cargo.

Szyba i wycieraczka w tylnej klapie w serii. Pełna ściana grodziowa też

VW ID. Buzz Cargo fabrycznie wyposażony został w przeszkloną tylną klapę z wycieraczka i nieprzeszkloną ścianę grodziową. Trochę to irracjonalne.

Przykładowo w serii znajdziemy tam już bezkluczykowy dostęp do pojazdu, 10-calowy ekran dotykowy, automatyczną klimatyzację, 2 gniazdka USB typu C w desce rozdzielczej, czujniki parkowania w przednim i tylnym zderzaku czy… wycieraczkę tylnej szyby z regulacją prędkości.

Ten ostatni element dosyć intryguje, bo konfigurator podaje, iż ściana działowa Buzz’a jest w serii bez okna. Po co więc przeszklenie tylnej klapy z wycieraczką? Może to pomyłka, nie wiem sam.

Z drugiej strony na wizualizacjach konfigurator także pokazuje furgon z przeszkolną tylną klapą i wycieraczką oraz pełną ścianą grodziową, a zatem to raczej nie jest pomyłka. Potwierdzeniem tego jest jedna z opcji w konfiguratorze: klient będzie mógł dopłacić 1150 zł netto/1414 zł brutto do dwuskrzydłowych drzwi tylnych bez szyby.

W każdym razie dopuszczalna masa całkowita określona została na 3000 kg a minimalna masa własna z kierowcą na 2356 kg, więc na ładunek zostało 644 kg. O tyle to dziwne, że wcześniej polski przedstawiciel marki Volkswagen Samochody Dostawcze podawał w oficjalnych materiałach ładowność na poziomie do 719 kg.

Podziel się: