Reklama

Volkswagen ID. Buzz GTX – do 7 miejsc i 340 KM z 2 silników

Volkswagen ID. Buzz GTX – do 7 miejsc i 340 KM z 2 silników

Volkswagen zaprezentował topowy wariant modelu ID. Buzz, czyli wersję GTX. Może mieć 7 miejsc a dzięki 2 silnikom oferuje łączną moc 340 KM.

Produkowany od 2022 roku w pełni elektryczny ID. Buzz oferowany dotychczas był z napędem na tylne koła oraz baterią trakcyjną o pojemności 77 kWh netto (82 kWh brutto).

Nawiązujący stylistycznie do Bulika pojazd występował albo jako 5-osobowy minibus (ID. Pro) lub z nadwoziem furgon ID. Cargo a do napędu służył 204-konny silnik elektryczny.

Reklama

Teraz Volkswagen Samochody Dostawcze zaprezentowała mocniejszy wariant minibusa o oznaczeniu GTX. Seryjnie ta odmiana posiada dwa silniki o łącznej mocy systemowej 340 KM – przednia konstrukcja o oznaczeniu AKA150 generuje do 109 KM a tylny silnik AK550 285 KM.

Układ 4MOTION działa automatycznie i napędza w warunkach dobrej przyczepności tylko tylne koła, ale w ciągu ułamków sekundy – jak deklaruje producent – dołączony zostanie przedni napęd.

Dwie baterie, dwie długości nadwozia i dwa rozstawy osi

Volkswagen ID. Buzz GTX dostępny będzie w dwóch wariantach rozstawu osi i zarazem w dwóch wersjach nadwozia: krótkiej L1 oferującej 5- lub 6-osobowe wnętrze oraz długiej L2 mieszczącej od 5 do nawet 7 osób wraz z kierowcą.

Volkswagen ID. Buzz GTX - do 7 miejsc i 340 KM z 2 silników
Na zdjęciu widać wersję 6-osobową (układ 2+2+2), ale w ofercie pojawi się także odmiana 7-osobowa (układ 2+3+2) z trzyosobową kanapą w 2. rzędzie i dwoma pojedynczymi fotelami w 3. rzędzie. Siedzenia w drugim rzędzie można przesuwać wzdłużnie o 150 mm (w L1) lub o 200 mm (w L2).

Krótszy wariant L1 wyposażony będzie w baterię trakcyjną o pojemności 79 kWh netto a dłuższy GTX oferowany ma być wyłącznie z większym akumulatorem o pojemności 86 kWh netto. W obu przypadkach sprint ze startu zatrzymanego ma trwać 6,5 sekundy a prędkość maksymalna ograniczona została do 160 km/h.

Akumulator o pojemności 79 kWh można ładować na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym DC o mocy do 185 kW. Przy maksymalnej wydajności ładowania w około 26 minut można go naładować w zakresie od 10 do 80 procent w około 26 minut.

Z kolei akumulator 86 kWh można ładować prądem DC z mocą do 200 kW a czas ładownia ma być identyczny jak w wersji z mniejszą baterią.

VW ID. Buzz GTX – uciąg na haku do 1800 kg

Dzięki napędowi na obie osie 4MITION i dodatkowej mocy ID. Buzz GTX oferuje możliwość uciągu przyczep o DMC do 1800 dla wersji z krótkim rozstawem osi. Z kolei wariant L2 może ciągnąc przyczepę o DMC do 1600 kg.

Producent twierdzi, że ID. Buzz GTX jest zatem idealnym pojazdem do holowania przyczep do przewozu łodzi lub koni, które często poruszają się po niestałym podłożu.

Pojemność bagażnika ID. Buzz GTX w wersji L1 i w 5-osobowej konfiguracji wnętrza oferuje od 1121 litrów (do górnej krawędzi oparć tylnych siedzeń) do 2123 litrów (złożona tylna kanapa, załadunek do górnej krawędzi oparć przednich siedzeń).

Natomiast VW ID. Buzz GTX w odmianie L2 ma odpowiednio 1340 litrów a przy tylko dwóch pasażerach w przodzie można pomieścić do 2469 litrów bagażu. W wariancie 7-osobowym, kiedy mamy komplet pasażerów na pokładzie, za tylnymi siedzeniami zostaje 306 litrów przestrzeni bagażowej.

Sztuczna inteligencja i nawet 21-calowe obręcze

Z ciekawostek można odnotować, że Volkswagen ID. Buzz GTX z długim rozstawem osi będzie w opcji dostępny z panoramicznym szyberdachem z inteligentnym szkłem, w którym zastosowano folię ciekłokrystaliczną, którą można przełączać elektronicznie tak, by była przezroczysta lub nieprzezroczysta.

poszczycić się może gruntownie zaktualizowaną gamą sprzętu i oprogramowania. Nowością na pokładzie ID. Buzz GTX jest opcjonalny wyświetlacz head-up display oraz najnowsza generacja systemów infotainment z nową nawigacją menu i grafiką czy szybszym procesorem.

Ekran dotykowy systemu ma teraz przekątną 12,9 cala zamiast 12,0 cala oraz podświetlany pasek dotykowy do regulacji temperatury i głośności.

Nowy asystent głosowy IDA4 jest obsługiwany za pomocą poleceń wydawanym naturalnym głosem. Umożliwia on nie tylko sterowanie wieloma funkcjami pojazdu, ale także udziela odpowiedzi na pytania z zakresu wiedzy ogólnej, korzystając z połączenia online z bazami danych, takimi jak znana internetowa encyklopedia w postaci Wikipedii.

Podobnie, jak najnowszy Crafter z rocznika modelowego 2024 ID. Buzz GTX otrzymał innowacyjnego asystenta głosowego IDA, który jest zintegrowany z chatem ChatGPT wykorzystującym sztuczną inteligencję.

Warto też odnotować, że fabrycznie ID. Buzz GTX wyjeżdża z linii montażowych na 20-calowych alufelgach, lecz w gamie przewidziano także dwa nowe wzory 21-calowych obręczy ze stopów lekkich.

Standardowym wyposażeniem są również matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT a nowy lakier w kolorze Cherry Red (widoczny na zdjęciu głównym) jest oferowany wyłącznie dla modelu ID. Buzz GTX. Ten czerwony kolor będzie konfigurowalny jako jednolite wykończenie lakieru i opcjonalnie w połączeniu z metalizowanym lakierem Mono Silver z dwukolorowym wykończeniem karoserii.

Jak wynika z oficjalnego komunikatu prasowego przedsprzedaż Volkswagena ID. Buzz GTX rozpocznie się latem 2024 roku. Cennik na polskim rynku nie jest jeszcze znany, ale tani nie będzie 😉

Źródło zdjęć: Volkswagen Samochody Dostawcze

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

5 − pięć =