Reklama
Iveco

 

Wodorowe Renault Master od 2020 roku – zasięg do 350 kilometrów

Wodorowe Renault Master od 2020 roku – zasięg do 350 kilometrów

Wodorowe Renault Master od 2020 roku – zasięg do 350 kilometrów i szybkie tankowanie to atuty tego elektryka. Minusem jest zauważalnie niższa ładowność.

Już w I połowie 2020 roku w ofercie użytkowych modeli Renault pojawić się ma Master ZE Hydrogen.

Zobacz też: Zafira Life będzie pierwszym Oplem zasilanym wodorem

Wyposażona w dwa zbiorniki na wodór Masterka Hydrogen występować będzie jako furgon (w dwóch wersjach) oraz jako podwozie pod zabudowę (również w dwóch wersjach).

Warto podkreślić, że elektryczny Renault Master zasilany wodorem będzie mieć zasięg przekraczający 350 kilometrów (trwa weryfikacja WLTP), a to więcej nawet o 230 kilometrów w porównaniu do wcześniejszej Masterki X62.

Dotychczasowa elektryczna wersja Mastera Z.E. wyposażona w litowo-jonowe akumulatory pozwalała na przejechanie około 120 kilometrów.

Zobacz też: Renault Master Z.E. – cennik od 46 700 euro za platformę do zabudowy

Co ważne, zbiorniki na wodór nie zabiorą pojemności przestrzeni ładunkowej, ale swoje niestety ważą, więc ładowność takiej wodorowej wersji ma być mniejsza o 200 kilogramów.

Dużym natomiast udogodnieniem jest fakt, że tankowanie wodoru trwać ma od 5 do 10 minut. Niestety, w Polsce do dzisiaj nie zbudowano ani jednej stacji tankowania wodoru, ale koncern Lotos do 2021 roku chce oddać do użytku dwa takie punkty w Warszawie i Gdańsku.

Sporym problemem jest m.in. cena wybudowania takiej stacji – przekracza ona wartość 4-5 milionów złotych.

Źródło zdjęć: Renault

Komentarze