Reklama

Renault Master Z.E. jako podwozie do zabudowy od września 2020

Renault Master Z.E. jako podwozie do zabudowy od września 2020

Elektryczny Renault Master Z.E. jako podwozie do zabudowy od września 2020 – wersja z pojedynczą kabiną dostępna ma być w wariantach L2 oraz L3.

Francuski dostawczak na prąd oferowany dotychczas był jako furgon z 3 długościami nadwozia oraz 2 wysokościami dachu (L1H1, L1H2, L2H2, L3H2) oraz jako platforma do zabudowy (L2H1 a także L3H1).

Zobacz też: Renault Master Z.E. – cennik od 46 700 euro za platformę do zabudowy

Reklama

Teraz Renault rozszerza ofertę modelu Master Z.E. o 3,5-tonowe podwozia do zabudowy z pojedynczą kabiną L2H1 oraz L3H1.

Według deklaracji producenta krótszy wariant podwozia ważyć powinien 1880 kg. Nieco więcej, bo 1900 kg ma mieć podwozie L3H1 – w obu przypadkach mowa o tzw. pojeździe niekompletnym, przed zabudową.

Renault Master Z.E. jako platforma do zabudowy w wariancie L2H1 ważyć ma teraz tylko 1760 kg przy wariancie DMC 3500 kg. Na zdjęciu wersja L3H1 o masie większej tylko o 20 kg.

Dzięki lżejszemu silnikowi elektrycznemu, który na bateriach jest w stanie przejechać do 130 kilometrów (według cyklu WLTP), a największą ładowność można uzyskać na 3,5-tonowej platformie do zabudowy L2H1.

Renault Master w takiej wersji ma mieć masę własną na poziomie 1 760 kg (waga przed konwersją), co oznacza, że na ładowność i zabudowę zostaje aż 1 740 kg.

Co istotne, producent dopuszcza kubaturę dla podwozi i platform do zabudowy aż do 20 m3, jednak prędkość maksymalna tych wariantów Renault Master Z.E. ograniczono do 80 km/h.

Zobacz też: eVAN: do 70 000 zł dla firm na zakup elektrycznego dostawczaka

Dzięki ograniczeniu wagi zespołu napędowego elektrycznego silnika o mocy 57 kW/76 KM i momencie obrotowym 225 Nm, furgon L2H2 oferuje 1420 kg ładowności i 10,8 m3 kubatury przestrzeni towarowej.

Dzięki obniżonej masie własnej silnika elektrycznego także furgony zyskały na ładowności.

I tak „blaszka” L1H1 ma ładowność na poziomie 1490 kg przy 8 m3 pojemności ładowni, natomiast najprzestronniejszy wariant L3H2 oferuje 1340 kg ładowności i 13 m3 na pace.

W przypadku furgonów, Master Z.E. może rozpędzić się do 100 km/h, ale opcjonalnie można także ograniczyć prędkość do 80 km/h, a także zamówić wariant 3,1 tony DMC.

Renault podkreśla, że pełne naładowanie litowo-jonowych akumulatorów trwać powinno 6 godzin przy wykorzystaniu ładowarki WallBox 32A/7.4 kW.

Zmodernizowane elektryczne Masterki będzie można zamawiać na europejskich rynkach od września 2020 roku.

Źródło zdjęć: Renault

Podziel się: