Elektryczny Renault Master Z.E. jako podwozie do zabudowy od września 2020 – wersja z pojedynczą kabiną dostępna ma być w wariantach L2 oraz L3.
Francuski dostawczak na prąd oferowany dotychczas był jako furgon z 3 długościami nadwozia oraz 2 wysokościami dachu (L1H1, L1H2, L2H2, L3H2) oraz jako platforma do zabudowy (L2H1 a także L3H1).
Zobacz też: Renault Master Z.E. – cennik od 46 700 euro za platformę do zabudowy
Teraz Renault rozszerza ofertę modelu Master Z.E. o 3,5-tonowe podwozia do zabudowy z pojedynczą kabiną L2H1 oraz L3H1.
Według deklaracji producenta krótszy wariant podwozia ważyć powinien 1880 kg. Nieco więcej, bo 1900 kg ma mieć podwozie L3H1 – w obu przypadkach mowa o tzw. pojeździe niekompletnym, przed zabudową.

Dzięki lżejszemu silnikowi elektrycznemu, który na bateriach jest w stanie przejechać do 130 kilometrów (według cyklu WLTP), a największą ładowność można uzyskać na 3,5-tonowej platformie do zabudowy L2H1.
Renault Master w takiej wersji ma mieć masę własną na poziomie 1 760 kg (waga przed konwersją), co oznacza, że na ładowność i zabudowę zostaje aż 1 740 kg.
Co istotne, producent dopuszcza kubaturę dla podwozi i platform do zabudowy aż do 20 m3, jednak prędkość maksymalna tych wariantów Renault Master Z.E. ograniczono do 80 km/h.
Zobacz też: eVAN: do 70 000 zł dla firm na zakup elektrycznego dostawczaka

Dzięki obniżonej masie własnej silnika elektrycznego także furgony zyskały na ładowności.
I tak „blaszka” L1H1 ma ładowność na poziomie 1490 kg przy 8 m3 pojemności ładowni, natomiast najprzestronniejszy wariant L3H2 oferuje 1340 kg ładowności i 13 m3 na pace.
W przypadku furgonów, Master Z.E. może rozpędzić się do 100 km/h, ale opcjonalnie można także ograniczyć prędkość do 80 km/h, a także zamówić wariant 3,1 tony DMC.
Renault podkreśla, że pełne naładowanie litowo-jonowych akumulatorów trwać powinno 6 godzin przy wykorzystaniu ładowarki WallBox 32A/7.4 kW.
Zmodernizowane elektryczne Masterki będzie można zamawiać na europejskich rynkach od września 2020 roku.
Źródło zdjęć: Renault