Reklama

20 z 20 busów przeciążonych. Najcięższy na tylnej osi miał 5900 kg

20 z 20 busów przeciążonych. Najcięższy na tylnej osi miał 5900 kg

Wszystkie 20 z 20 zważonych busów było przeciążonych. Najcięższy z nich tylko na tylnej osi miał nacisk 5900 kg.

Pomimo zwiększenia mandatów z 500 zł do 3000 zł od 1 stycznia na “krajówce” bez zmian w kwestii przeładowywania pojazdów z DMC do 3,5 tony. Żeby nie być gołosłownym za przyklad niech posłuży jednodniowa akcja przeprowadzona w poniedziałek 14 marca.

Inspektorzy kujawsko-pomorskiej ITD w ciągu kilkugodzinnej zmasowanej kontroli “ściągali” podejrzane o przekroczenie dopuszczalnej ładowności busy na punkty wagowe.

Reklama

Wśród 20 sprawdzonych dostawczaków najlżejszy ważył 5250 kg a najcięższy aż 8000 kg, z czego tylko na tylnej osi tego auta spoczywało 5900 kg!

Zobacz też: Przewóz na potrzeby własne poniżej 3500 kg DMC bez zaświadczenia

I jak tu ma być normalnie, jak na zdjęciu z kontroli widać na pierwszym planie zarejestrowane na 3,5 tony Iveco Daily z serii 70C z 7-tonowym fabrycznym DMC.

Jak informują kujawsko-pomorskie “Krokodyle”, mandaty tego dnia miały wartość od 500 zł do 3000 zł w przypadku “rekordzisty”.

Czy można było przewidzieć, że samo zwiększenie wysokości grzywien nie zmieni transportowych realiów? Można było, a nawet tylko naiwni sądzili, że firmy sprzedadzą z dnia na dzień np. chłodnie kompletowane pod konkretne “warunki”, aby z początku tego roku w pełni legalnie rozwozić wędliny.

Tym bardziej, że aktualnie dostać od ręki nowe auto dostawcze i to z konkretną zabudową graniczny niemal z cudem. Problem jednak jest w tym, że pewnie nikt nawet nie próbował sprzedawać 7-tonowego Iveco Daily, którego ładowność realnie sięga ze 300-350 kg…

Źródło zdjęcia: WITD Bydgoszcz

Podziel się: