Odświeżony Citroën Jumper 2019 z silnikami 2.2 BlueHDi oraz z nowym wyposażeniem obejmującym m.in. asystenta martwego pola czy 9-calowy wyświetlacz.
Produkowany od 2014 roku Citroën Jumper X290 doczekał się modyfikacji. Największą zmianą jest zastąpienie stosowanego po wprowadzeniu normy Euro 6 w 2016 roku turbodiesla 2.0 BlueHDi większą jednostką 2.2 BlueHDi.
Zobacz też: Iveco Daily 2019 – silniki, dane techniczne i wyposażenie
Bazowy silnik Citroën Jumpera 2019 to 2.2 BlueHDi o mocy 120 KM (przyrost 10 KM), który dysponuje maksymalnym momentem obrotowym równym 300 Nm (mniej o 4 Nm).
Pośrednia jednostka 2.2 BlueHDi generuje 140 KM (+ 10KM) oraz 340 Nm (bez zmian). Najmocniejszy wariant nowego 4-cylindrowego turbodiesla osiąga 165 KM (przyrost 2 KM) i 370 Nm (więcej o 20 Nm).
Według producenta wszystkie odmiany silnika 2.2 BlueHDi spełnia najnowsze normy spalin Euro 6.2. Ponadto Jumper dostępny ma być z napędem elektrycznym (polecam link poniżej).
Odświeżony Jumper 2019 otrzymał także system monitorujący martwe pole czy oraz układ ostrzegania o ruchu z tyłu (wykrywa pojazdy oddalone o 50 metrów od lewej lub prawej strony, gdy kierowca załączy wsteczny bieg).
Zobacz też: Citroën Jumper i Peugeot Boxer z napędem elektrycznym
Fabrycznie Jumper 2019 wyposażony ma być w Citroën Connect Box, który monitorować ma zużycie paliwa, ale też zlokalizować auto w przypadku kradzieży, czy oceniać styl jazdy kierowcy.
Ponadto auto opcjonalnie dostępne będzie z systemem multimedialny Alpine z 9-calowym ekranem dotykowym (dotychczas największy wyświetlacz miał 5 cali).
Jak na razie Citroën Polska nie ogłosił kiedy odmłodzony Jumper trafi do naszego kraju, ani jakie będzie jego cennik.
Źródło zdjęć: Citroën