Fiat Ducato MY2020 – mocniejsze silniki i 9-stopniowy automat

Fiat Ducato MY2020 – mocniejsze silniki i 9-stopniowy automat

Fiat Ducato MY2020 – mocniejsze silniki i 9-stopniowy automat oraz nowi asystenci kierowcy to tylko część zmian wprowadzonych w ramach faceliftingu.

Fiat Ducato MY2020 to nic innego jak połączenie faceliftingu przedniej części nadwozia ze zmodernizowanymi silnikami 2.3 MultiJet 2 oraz elektronicznymi systemami bezpieczeństwa. Ale po kolei.

Zobacz też: Przeładowanie busa do 3500 kg – jakie mogą być konsekwencje?

Reklama

Wszyscy liczący się konkurenci z segmentu dużych dostawczych samochodów zaliczyli w ostatnim czasie większe lub większe modernizacje.

Fiat Professional nie mógł pozostać w tyle, więc także zdecydował się na odświeżenie swojego flagowego modelu.

Po pierwsze Fiata Ducato X290 z roku modelowego 2020 poznać można po czarnych ramkach wokół reflektorów w kolorze fortepianowej czerni oraz innym grillu w kolorze tytanu.

Gama silnikowa 2.3 MultiJet 2 – mocniejsza i z nowym „automatem”

Nowa turbosprężarka z łopatkami o zmiennej geometrii i z elektronicznym sterowaniem, fabrycznie montowany system Start&Stop, „inteligentna” pompa paliwa czy elektronicznie zarządzenie pracą alternatora – to tylko część zmian wprowadzonych w zmodernizowanej rodzinie silnikowej 2.3 MultiJet 2.

Bazowy 2-litrowy turbodiesel zastąpiony zostać ma przez konstrukcję 2.3 MultiJet 2, która oferować ma 120 KM i 320 Nm dostępnych przy 1400 obr./min. (dotychczas stosowany silnik o pojemności 1956 ccm oferował 115 KM i 290 Nm przy 1750 obr./min.).

Kolejna odmiana jednostki 2.3 MultiJet 2 ma mieć 140 KM i 350 Nm (dotychczas 130 KM i 320 Nm przy 1800 obr./min). Co ciekawe, poza standardową 6-biegową manualną skrzynią, ten silnik może być wyposażony w nową automatyczną przekładnię.

Nowy 9-stopniowy „automat” pojawi się także w wersji w 160-konnym wariancie z maksymalnym momentem obrotowym dochodzącym do 400 niutonometrów przy 1500 obr./min.

Topowa wersja turbodiesla MultiJet 2 to 180-konny silnik mający 400 Nm. Jeżeli jednak klient zamówi do tej jednostki 9-stopniową automatyczną przekładnię, może liczyć na 450 Nm!

W ofercie pozostanie 136-konna jednostka Natural Power, czyli 3-litrowy silnik na sprężony gaz ziemny, czyli CNG (z ang. Compressed Natural Gas).

I uwaga! Ducato będzie pierwszym w pełni elektrycznym modelem Fiat Professional. Bezemisyjny Dukat może być już zamawiany w tym roku, ale włoski producent nie podał żadnych danych dotyczących ani zasięgu, ani osiągów czy typu akumulatorów zastosowanych w Ducato Electric.

Nowi asystenci kierowcy oraz nowoczesny system multimedialny

Na liście wyposażenia odśnieżonego Fiata Ducato znalazły się takie układy wspomagające kierowcę jak np. asystent martwego pola, który wykorzystuje czujniki radarowe w tylnym zderzaku.

Do tego klienci będą mogli zamówić system Rear Cross Path – wykorzystuje czujniki radarowe do identyfikacji pojazdów zbliżających się z boku, gdy pojazd porusza się do tyłu.

Full Brake Control (FBC) to z kolei układ, który najpierw ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym a potem automatycznie rozpoczyna hamowanie.

Do tego system Lane departure warning system (LDWS) ostrzega kierowcę o opuszczeniu zajmowanego przez auto pasa ruchu.

System multimedialny można teraz będzie zamówić z 7-calowym dotykowym ekranem (dotychczas maksymalna przekątna to 5 cali). Nowy system Mopar obejmuje integrację z Apple CarPlay i kompatybilność z Android Auto.

Według oficjalnych komunikatów Fiat Professional Ducato 2020 jest dostępny do zamówienie u wszystkich dealerów Fiata. Na razie polskie przedstawicielstwo marki milczy na ten temat. Nie ma ani cienników, ani żadnej informacji na temat faceliftingu Dukata.

Źródło zdjęć: Fiat

Podziel się: