Iveco eDaily – pierwsza jazda testowa (wideo, zdjęcia)

Iveco eDaily – pierwsza jazda testowa (wideo, zdjęcia)

Elektryczna „blaszka” już z DMC 4,25 tony przejedzie do 110 kilometrów (1 bateria 37 kWh), do 200 kilometrów (2 baterie po 37 kWh) lub do 300 kilometrów (3 baterie po 37 kWh).

Warto też mieć świadomość, iż powyższe pomiary odbywały się, kiedy temperatura ogniwa akumulatora sięgała 23°C a pojazdy poruszały się w trybie jazdy „Eco”, bez klimatyzacji lub ogrzewania.

Reklama

Dzięki zaawansowanemu systemowi bezprzewodowej łączności w elektrycznym Dajlaku możliwe jest np. zaktualizowanie oprogramowania bez konieczności wizyty w ASO.

Uzupełnienie takiej 1-modułowej baterii przy użyciu ładowarki pokładowej OBC AC 11 kW (z ang. on board charger) trwać powinno 3 godziny i 10 minut.

Dla 2-modułowej instalacji to już 6 godzin oraz 20 minut, natomiast największy zestaw 3-modułowy ładować się będzie prądem zmiennym o mocy 11 kW przez 9 godzin i 30 minut.

Jeżeli powyższe czasy ładowania przy użyciu standardowej ładowarki mogą nieco rozczarowywać, to z w opcji klienci mogą zamówić OBC AC, leczo już o mocy 22 kW (odpowiednio: 1:30 h, 3:10 h, 4:50 h).

Również w opcji znajduje się możliwość korzystania z ładowarki pokładowej OBC przyjmującej prąd stały. I dla baterii 37 kWh jest to moc 40 kW AC (0:30 h), natomiast dla wariantów 74 kWh i 111 kWh już 80 kWh (odpowiednio 0:30 h oraz 0:50 h).

Podsumowanie

Dynamiczny silnik, mnogość wariantów nadwoziowych obejmująca furgony z paką o kubaturze do 19,6 m, podwozia pod zabudowę z pojedynczą lub podwójną kabiną, czy tylną osią na pojedynczym lub z bliźniaczymi kołami na tylnej osi to niewątpliwy plus elektrycznego Iveco eDaily.

Do tego opcja zamówienia pojazdu z szybszym lub wolniejszym mostem (dla 50C i 72C) a także niezła ładowność oraz mnogość wyboru wariantu tonażowego, to kolejne zalety elektrycznego Dajlaka pozwalającego na odpowiednią kompletację.

Z kolei 3 różne przystawki mocy to unikalne jak na razie rozwiązanie umożliwiające zastosowanie szerokiego wachlarza nadwozi.

Może nieco rozczarowywać fakt, że w serii otrzymamy tylko ładowarkę pokładową przyjmującą moc do 11 kW, ale np. zdalna aktualizacja oprogramowania czy rozbudowana oferta łączności online wraz z telematyką pozwolić powinny na efektywne wykorzystanie eDaily.

Jak na razie nie podano oficjalnego cennika, ale jeżeli to nastąpi oczywiście opublikuję takie informacje na dostawczakiem.pl.

Źródło zdjęć: dostawczakiem.pl

Podziel się: