Kujawsko-pomorscy inspektorzy wyliczyli, że ładowność zatrzymanego pod Chełmnem busa przekroczona została o blisko 1000 procent…
Unijni komisarze rozmyślają nad zwiększeniem na terenie całej Wspólnoty uprawnień na kategorię prawa jazdy B, aby elektryczne czy wodorowe vany mogły mieć 4250 kg. O spalinowych odpowiednikach cisza, ale u nas i tak nikt się jakimś DMC nie przejmuje.
Za przykład niech posłuży sytuacja z dzisiaj, czyli 1 marca 2023 roku. Przed godziną 8:00 rano inspektorzy z grudziądzkiego oddziału ITD prowadzili czynności w okolicach pobliskiego Chełmna.
Jednym z trzech zatrzymanych do ważenia dostawczaków było Iveco Daily. Zarejestrowana na 3,5-tony lekka ciężarówka ważyła 8 ton a „Krokodyle” wyliczyli, że ładowność podana w dowodzie rejestracyjnym została przekroczona o niemal 1000%.
Ile dokładnie oficjalnej ładowności miał ten 3,5-tonowy Ivan, skoro ważąc 8 ton miał przekroczoną 10-krotnie? Ja obstawiam okolice 400-500 kg 😉
Dodam tylko, że widoczny na zdjęciach pojazd to na pewno nie 7-tonowy wariant Daily – maksymalnie mogła to być 5-tonówka. A przy okazji warto też wspomnieć, że tylko na tylnej osi z bliźniaczymi kołami spoczywała masa 5,5 tony…
Co prawda w oficjalnym komunikacie nie wspomniano, czy kierujący otrzymał maksymalny mandat w wysokości 3000 złotych, ale na pewno inspektorzy z Grudziądza zakazali prowadzącemu przeciążonego busa dalszej jazdy do czasu rozładunku nadmiaru towaru.
Źródło zdjęć: WITD Bydgoszcz