Reklama

MAN eTGE testowany na Śląsku przez GEFCO Polska

MAN eTGE testowany na Śląsku przez GEFCO Polska

Bezemisyjny MAN eTGE testowany na Śląsku przez GEFCO Polska – elektryczny furgon wozi ładunki o wadze od jednego do kilkuset kilogramów.

Grupa GEFCO jest operatorem logistycznym marki MAN w Europie i Polsce, gdzie odpowiada za dostawy części i komponentów motoryzacyjnych do zakładu MAN-a w Starachowicach oraz zarządza transportami drogowym od poddostawców z całego kontynentu do Polski.

Zobacz też: eVAN: do 70 000 zł dla firm na zakup elektrycznego dostawczaka

Reklama

Teraz zespół GEFCO Polska rozpoczął testy elektrycznego MAN-a eTGE, za który odpowiada oddział firmy w Psarach koło Będzina.

W pełni elektryczny eTGE jest używany również w codziennym zabezpieczaniu załadunków i rozładunków klientów GEFCO w okolicy Katowic.

Zespół GEFCO Special podczas testów bezemisyjnej „blaszki” monitoruje codzienną eksploatację pojazdu na podstawie danych dostarczanych przez pokładowy system telematyczny eTGE.

Dodatkowo kierowca prowadzi własną kartę testową pojazdu, gdzie zapisuje przebiegi, czasy ładowania a także dodatkowe spostrzeżenia w trakcie eksploatacji.

MAN eTGE oferuje 11 m3 przestrzeni ładunkowej i napędzany jest silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 100 kW (136 KM) i momencie obrotowym dochodzącym do 290 Nm.

Zobacz też: MAN eTGE – pierwsza jazda elektrycznym furgonem z Wrześni

Furgon wyposażony jest w akumulator litowo-jonowy o pojemności 36 kWh umieszczony pod ładownią – według producenta zasięg według cyklu NEDC wynosi do 173 kilometrów.

Zestaw baterii eTGE poprzez tzw. szybkie ładowanie może zostać doładowany do 80% za pomocą złącza CCS 40kW w czasie 40 minut, natomiast za pomocą dowolnego standardowego gniazda 230 V potrwać to może około 9 godzin.

Źródło zdjęć: GEFCO Polska

Podziel się: